/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Manglende trækkraft Ford Orion1.6
Fra : jjbry
Vist : 360 gange
50 point
Dato : 03-01-04 11:15

Den går fint i tomgang men kan kun trække op til 3 gear og slet ikke 4 gear,
det er noget der er sket pludseligt.
Har haft lign. problem med en Opel Vectra 2.0 , da var det en uoriginal udstødning der var
blevet stoppet af indmaden fra lydpotten.
Kan der være andre ting ivejen?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-01-04 11:25

Nem kontrol, få en til at give gas mens du føler og lytter til udgangen af din udstødning. Du vil kunne høre/mærke hvis den er stoppet.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-01-04 11:37

Har I en ide om lejernes tilstand i din gearkasse?

www.mandagsbil.dk indeholder desværre ikke din model...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Accepteret svar
Fra : Baracca

Modtaget 50 point
Dato : 03-01-04 18:38

Er der tænding på alle cylindre?? Prøv evt at pille propperne af cylindrene en efter en, mens motoren er i gang. Er der ingen ændring i motorgangen er du tæt på problemet.

Du skriver godt nok, at der ikke er problemer i tomgang, hvilket kunne tyde på at ingen af cylindrene er helt døde, men tændingen er jo en mulig fejlkilde alligevel... og ikke mindst på denne tid af året.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-01-04 18:41

HUSK MEGET KRAFTIGE HANDSKER -- det slår som en hest sparker hvis du glemmer det...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 04-01-04 10:53

det lyder som om du skal køre med karburatorsprit i benzinen

mvh.
Tykkemand

Kommentar
Fra : jjbry

Dato : 05-01-04 13:36

Den begyndte lidt senere at gå ujævnt i tomgang så derfor røg jeg med det samme på tændrørene,
og der var fejlen.
Så Baracca må siges at komme tættest på, men tak til alle.

jjbry

Godkendelse af svar
Fra : jjbry

Dato : 05-01-04 13:37

Tak for svaret Baracca.