/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Fax/modem problem
Fra : mischel
Vist : 250 gange
100 point
Dato : 03-01-04 04:16

Hej!

Vedr.: ESS ES56H-PI data- og faxmodem - som kun bruges til at faxe med.

Når jeg skal sende en fax fremkommer beskeden, at der enten er optaget eller at der ingen klartone er.

Senere kommer meddelsen, at der er en fejl på faxenheden.

Hvordan får jeg faxen til at virke igen?

Styresystemet på pc'en er windows XP og internetforbindelsen er LAN.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 03-01-04 13:44

har du en driver instalert`??? jeg har haft samme problem men så fant jeg en driver på nettet!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-01-04 13:50

Faxmodem har intet med ADSL, bredbånddforbindelse at gøre. Du kan derfor ikke sende fax over lan.
Bredbånd bruger en anden frekvens end telefon /fax.
Prøv at sætte en telefonledning direkte i dit faxmodem.
Jeg går ud fra, at du både har netkort og faxmodem i din PC.

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-01-04 13:52

Du kan også vælge at købe et program, så du kan sende fax over ADSL. Her er et link:
http://www.send2fax.com/

JMS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-01-04 17:35

jep du skal bruge et tlf. modem som jms skriver

Kommentar
Fra : mischel

Dato : 04-01-04 00:37

Jeg har prøvet at installere en driver til modemet. Men, på modemets hjemmeside står det at modemet nu hører under "gamle" modemer. Når jeg så opdatere modemet, hvilket godt kan lade sig gøre, får jeg at vide at det ikke understøttes af windows XP "mere". ???
Er modemet helt yt nu? Kan der gøres noget for at få det til at virke?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-01-04 00:49

Hvad er det for et modem?

Kommentar
Fra : mischel

Dato : 04-01-04 01:10

Det er et: Sandberg 56K internt modem. (ESS ES56H-PI data- og faxmodem)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-01-04 01:23

Du kan muligvis downloade en driver her
http://www.pc-drivers.net/drivers_modems_ESS_download_166.html

Kommentar
Fra : mischel

Dato : 04-01-04 18:44

Jeg har nu downloadet en driver der passer til windows XP. Men, nej - den vil ikke, der er ikke nogen klartone står der under egenskaber.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 04-01-04 20:49

er det meget gammel????? måske kan det ikke køre i windows xp???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-01-04 21:40

For at den skal have klartone skal den tilsluttes et tlf stik!

Kommentar
Fra : mischel

Dato : 05-01-04 01:58

Det første jeg tjekkede var naturligvis at alle ledningerne sad som de skulle - og det gjorde de!

Modemet har jo virket - da jeg allerede har sendt/modtaget mange fax fra det. Det er ikke ét som jeg lige har installeret. Jeg har haft det fra nyt af i knap 2 år.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-01-04 02:26

Tja hvis du har haft det i knapt 2 år så er der vel stadig garanti på? Det lyder jo defekt hvis både driveren og tlf ledningen er der! Jeg er efterhånden oppe på det fjerde modem på min mors computer i løbet af en 8 års periode, så 2 års holdbarhed er måske en modem standard?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-01-04 02:28

Men har du prøvet at se om det sidder løst i soklen, ellers prøv evt en anden sokkel som den sidste mulighed!

Kommentar
Fra : mischel

Dato : 07-01-04 04:17

Stikket sidder ikke løst i sokkelen, og alle ledninger er sat til som de bør.

Kan det ikke være noget med indstillingerne som jeg skal justere?

Jeg har prøvet at køre fejlfindning på modemet. Der kom en meddelse om at der var et andet program som optog porten. Men jeg ved ikke, hvad det er for et program. Hvordan finder jeg ud af det???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-04 20:13

Ok! Har du den exacte fejlmeddelse? Det kan jo være et IRQ spørgsmål

Kommentar
Fra : mischel

Dato : 08-01-04 04:34

Den exacte fejlmeddelse er: OpenComm.
Modemporten er åbnet af et andet program. Afslut alle programmer, der muligvis bruger porten.

Hvad er er IRQ spørgsmål?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-04 17:39

Det vil tage en hel dag at gennemgå hvad irq er, men i bund og grund svarer det lidt til at computeren har for lidt interrups til rådighed og bliver nødt til at dele! I dit tilfælde er der et program der bruger det samme interupt som dit modem og som computeren ikke kan få til at flytte sig så du kan bruge din com port! Programmet står altså og spærrer døren kan man sige!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-01-04 19:14

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Kommentar
Fra : mischel

Dato : 14-01-04 21:41

Der er desværre ingen af svarene der har hjulpet endnu.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-01-04 21:58

Jeg ville prøve at afinstallere drivere til modem! Så lukke computer ned, og tage kortet ud! Derefter starte PC igen! Lukke ned installere kortet igen og så følge anvisningerne inde i windows!