/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
? ang. videokamera og forsikring
Fra : Sniper12
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 02-01-04 22:26

Jeg har i år 2000 købt et videokamera og der købte jeg også en PLUS forsikring til det som dækker i 8 mdr. mere. Nu er kameraet at rep. og jeg har fået at vide det er totalskadet, hvad er reglerne så, skal de give mig et nyt eller penge til tilsvarende ?

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 02-01-04 22:31

Mon ikke det første naturlige sted at spørge,er hos forsikrings selskabet,der er jo lige så mange forskl
forsikringer som der er kinesere
Mvh

Kommentar
Fra : grow

Dato : 03-01-04 01:38

Har du smidt din forsikringspolice væk. Hvis ikke - prøv at gennemlæse den.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 03-01-04 20:45

Nå nu har jeg været i Fona og de ville give mig 1797 kr som jeg skulle bruge til at købe noget nyt i butikken, det sagde jeg til ham han godt kunne glemme, Jeg har fundet policen og der står ordret.

---------------------------------------------------------------------------
§5 Beregning af erstatning:
Ved totalskade gælder følgende:
12-24 måneder efter købsdato erstattes apparatet med et tilsvarende. Dog kan værdien af det nye apperat ikke overstige den oprindelige købspris, som er anført på forsiden.
24 måneder efter købsdato reduceres erstatningsgrundlaget med 20 % af den oprindelige købspris pr. påbegyndt år.

Erstatningen kan pr. gang ikke overstige den reduceret erstatningsværdi. Der kan ikke udbetales kontant erstatning.

Ved reparation gælder følgende:
Der erstattes de faktiske omkostninger til reparation.

Der ydes ikke erstatning for mistet brug af apparatet i forbindelse med repartion eller andre situaitioner.
Reparationer skal fortages af fredgaard radio a/s eller servicecenter, der er anvist af fredgaard radio a/s.
Forsikringen dækker ikke reparationer eller udbedringer fortaget hos andre reparatører.

Så kommer PLUS forsikringen:
Erstatningsgrundlaget reduceres ikke ved reparation jf. § 5
---------------------------------------------------------------------------

Efter hvad jeg kan forstå ud fra det skal jeg da have det fulde beløb eller en tilsvarende vare. Det prøvede jeg så at forklare den oppe i Fona med de mente noget andet men efter 15 min diskution mente chefen lige pludselig at jeg havde ret, men han var ikke sikker så han vil undersøge det på mandag. Det er sku for ringe de ikke kender deres forsikringer