/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Deling af internetforbindelse mellem 2 m~
Fra : halund
Vist : 454 gange
20 point
Dato : 18-03-02 09:24

Hvordan får jeg min klientmaskine til at finde modem?
Jeg har forsøgt med flere programmer fra nettet med forskellige opsætninger, men klienten kan ikke finde modem.
Alt andet deling fungerer fint.
Jeg kører WIN ME og ISDN.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 18-03-02 15:35

Den ene maskine fungerer som "server" når du laver internetdeling, så du kan aldrig finde modemet fra "klienten", den maskine, som skal have internet-forbindelse igennem en anden maskine.
Det man gør er at man laver internetdeling på den maskine, som modemet sidder på.
Så skal man sætte netværket rigtigt op og sørge for at de er medlem af samme workgroup. Dette sætter du inde i netværksopsætningen, under protokollen tcp/ip.

Hvis din server har :

ip-adresse : 192.168.0.1
gateway : tom
dns-server : Spørg hos din udbyder

så får din klient :

ip-adresse : 192.168.0.2
gateway : 192.168.0.1
dns-server 192.168.0.1

DU kan checke om maskinerne kan se hinanden ved ad pinge den ene maskine fra den anden :

i kommandoprompten skriver du :

ping 192.168.0.1

DU vil så få et svar om den kan se den anden maskine, hvis den siger noget med timeout, så er det fordi din netværkskonfiguration er forkert.

Denne kan du checke ved at skrive i kommandoprompten:

ipconfig

Og du vil få en oversigt over hvordan er sat op.

Men det kan være en smule langhåret, så hvis du har yderligere spørgsmål må du endelig spørge

mvh

Zonker

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-03-02 17:25

<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm>

"halund" <halund.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Okhl8.6769$FT.234898@news010.worldonline.dk...
> Hvordan får jeg min klientmaskine til at finde modem?
> Jeg har forsøgt med flere programmer fra nettet med forskellige
> opsætninger, men klienten kan ikke finde modem.
> Alt andet deling fungerer fint.
> Jeg kører WIN ME og ISDN.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>