/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printeren stopper!!
Fra : thomas5
Vist : 578 gange
45 point
Dato : 18-03-02 08:44

Davs...!

Jeg har en printer (Canon 7000), den har fungeret perfekt under Windows ME!

Men så er det jo, at jeg går over til Win2000 prof., og nu virker den kun en gang i mellem, og når den endelig virker, så virker den kun et øjeblik, dvs: den printer fx. 3 papirer ud, hvorefter den stopper!!!

Jeg har prøvet at downloade de nyeste drivere, fra nettet, men det hjalp ikke det store!!!

Findes der visse personer, som har haft samme problem, **ELLER NOGET**, så ville jeg blive meget glad!!

På forhånd tak hjælpen!!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-03-02 08:57

Der er to ting som du måske kan sikre dig, tilstrækkeligt med ram i printeren, eller
Port/spoolindstillinger i Win2000, begge dele finder du i printere, marker printere, egenskaber.

kj

Kommentar
Fra : bannebjerg

Dato : 18-03-02 13:02

Jeg har oplevet næsten samme problem med printeren og må støtte KJ. Mit problem var nemlig RAMen, der var alt for utilstrækkelig i den mere "proffe" Windows version, end i min gamle Win98.
Forklaringen - så vidt jeg husker - var at Windows 98(og sikkert også ME) sørger for at sende data til printeren, når der er plads i printeren. Det belaster computeren mere, men kræver ikke så meget RAM i printeren. Windows2000 kræver mere af printeren, men belaster ikke computeren og dit øvrige arbejde.

Bannebjerg

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 45 point
Dato : 18-03-02 15:40

Det er også et spørgsmål om hvordan man har sat sine spool indstillinger, for er de sat korrekt burd edet fungere uden problemer.

Og så som tidligere nævnt masser af ram og jeg mener MASSER af ram, så burde du være på rette køl.