/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Mine HDD er væk?????
Fra : Romeren
Vist : 329 gange
120 point
Dato : 02-01-04 14:16

Jeg har investeret i raid controller kort. efter et mislykket forsøg på at sætte mine 2 HDD i raid 0 er der sket følgende.
Der er ikke nogen computere der kan se mine HDD. Jeg kan godt se dem i bios, men det er det eneste. Hvad i den hede hule he..... gør man så????. Det er 2 helt nye MAxtor 80 Gb og 8mb cache.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-04 14:43

Sætter dem tilbage som normale hardiske, og kører ikke raid 0
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 02-01-04 14:49

brug Fdisk - eller partition magic
I øvrigt - brug raid 1, hvis det er sikkerhed du er ude efter - Striping i RAID 0 giver ingen speciel sikkerhed, blot 180GB plads. RAID 0 er faktisk mere besværligt hvis du skal genskabe tabte/slettede data på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 02-01-04 14:50

rettelse 160GB

Kommentar
Fra : Romeren

Dato : 02-01-04 15:09

Jeg skulle gerne opnå noget mere ydelse, da det er til en spille pc. Så det er et luksus problem . Partition magic koster det ikke 5 - 700.- ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-04 16:42

Driveren til Raid skal i win 2000/XP lægges ind under indstallation lige i starten.
Nederst på skærmen får du muligheden for at stoppe og indstallere.
Du "kører" vel HD på hvert sit kabel.
Emesen.

Kommentar
Fra : Romeren

Dato : 02-01-04 17:14

Ja det gør jeg, men fejlen er muligvis at jeg har byttet om på primær og sekundær port på kortet her da jeg prøvede første gang. Det er et Sandberg kort, og der står ikke hvad der er primær og sekundær. Kan det være der fejlen ligger ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-04 17:43

Hvis du vil dele data ud på 2 HD (højere hastighed) skal de køre paralelt altså master på hvert sit kabel. (Sådan mener jeg det er, men ikke sikker)
Jeg har kun prøvet Raid 1 og der kører begge HD som master på hvert sit kabel.
Så jeg håber at nogen råber op hvis det er forkert.
Emesen.

Kommentar
Fra : Romeren

Dato : 02-01-04 21:52

Jamen så trækker jeg den lidt i ørene, og ser om der er andre der mener det skal gøres anderledes. Men er der et eller andet specielt jeg skal huske hvis jeg får liv i mine HDD. Jeg tænker på at køre raid 0 og starter maskinen op fra bunden og med XP????

Kommentar
Fra : Romeren

Dato : 07-01-04 06:42

NÅ ! NU ER DER IKKE KOMMET FLERE INDLÆG!!!! MEN DER ER STADIGVÆK KÆMPE PROBLEMER. JEG KAN IKKE SE MINE HDD. SÆTTER JEG EN FUNGERENDE HDD OVER PÅ MASKINEN. SÅ KAN DEN HELLER IKKE SE DEN. EJ HELLER I BIOS. ER JEG TOTAL IDIOT, ELLER ER DER NOGET ELEMENTÆRT JEG HAR OVERSET. ER DER EN MULIGHEDS FOR AT JEG VILLE KUNNE SE HDD HVIS JEG RESETTER BIOS ??? ELLER ER DER IKKE NOGEN DER HAR ERFARRING MED DET.?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 09:00

Har du prøvet at tjekke din HDD's hjemmeside for at se og du kan løse dit problem ud,f.eks vis du søger og finder din HDD (du skal have serie nummer)
så kan du få en indstalations guide nede i bunden af siden,eller søg på raid

http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/home.php

www.maxtor.com/fastdrive
www.maxtor.com/bigdrive
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 120 point
Dato : 07-01-04 09:03
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 09:07

find dit Hard Drive Models: nummer oppe i venstre side

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 09:18

Hard Drive Models: højre klik på dit drev egenskaber>hardware>Maxtor:XXXXXX

Godkendelse af svar
Fra : Romeren

Dato : 10-01-04 11:51

Tak for svaret Manse9933.
Jeg fandt de nødvendige værktøjer inde på Maxtor.com

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-04 12:30

selv tak