/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Jeg har en pc som er helt død !!
Fra : import
Vist : 480 gange
50 point
Dato : 02-01-04 13:02

Fungerede fint da den blev slukket sidste gang, men da den skulle tændes næste dag var den helt død, kan det være netboxen hvor strømmen går ind, eller er der en sikring et sted ??? den er helt død

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-01-04 13:08

Tja
- det kunne lyde som om strømforsyningen er død.
Sikring får du svær ved at finde.

Men du kunne vel prøve at låne strømforsyning af en ven og se om den starter.
Ellers er strømforsyninger ikke det dyreste på en pc.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-04 13:35

Strømforsyningen er et oplagt bud, men nogle bundkort kan gå helt døde og TX strømforsyninger skal have et signal fra bundkortet for at starte og er det det der er problemt kan detløses ved at resette jumperen til BIOS

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-04 14:12

Der er som regel en lille diode der lyser på bundkortet, hvis den lyser, må vi gå ud fra at fejlen er på bundkortet, og modsat hvis der ingen lys er, er det strømforsyningen der er gået.
Og så kan man lige låne en strømforsyning fra en gl. comp. for at prøve.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-04 14:17

Desværre har ikke alle bundkort diode og iøvrigt var der faldet et A ud da jeg skulle skrive ATX bundkort der jo er en type der startes med en impuls i stedet for en afbryder på strømforsyningen

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 02-01-04 15:06

tjek alle kabler er der lys i din monitor ?? hvis ikke er det formegentlig dit forlængrekabel hvis der er tag kablet og put det i computeren. tjek din strømforsyning er det helt stoppet med nullermand og støv er det formengtlig den der er i stykker hvis intet sker åben din computer set om der skulle ligge en skrue nogen steder evt ryst kabinetet. se på dit bundkort om der en brændte eller brudte printbaner både over og underside af bundkortet hvis intet hjælper køb en ny strømforsyning den er billiger end nyt bundkort hvis ikke det hjælper så er det jo dit bundkort

håber det bare er et kabel der er defekt
mvh Granslam

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 25-02-04 13:55

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Og pointene har du allerede mistet.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : import

Dato : 25-02-04 14:18

Tak for svaret pallebhansen.