/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp pro problem
Fra : granslam
Vist : 432 gange
50 point
Dato : 02-01-04 10:26

hej jeg har en maskine med win xp pro på jeg har fået lavet et eller andet ged i min maskine.
når jeg går ned i start og trykker på luk computer så genstarter så genstarter den det samme hvis jeg vil sætte den i standby
den eneste måde at lukke den på er ved at tage hovedeafbryderen.
hvad f har jeg lavet og hvordan får jeg det lavet
og det er ikke virus
mvh Granslam

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-04 10:33

Hejsa

Prøv at gå ind i kontrolpanel-vælg strømstyring-vælg fanen avanceret
Og gå ned der hvor der står afbryderknapper
”når jeg trykker på afbryderknappen på min computer”
Her vælger du luk computer.

Prøv også at kikke på dette links

Nedlukningsprolemer i Xp

http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm

Mvh Brian

PS-Prøv også en systemgendannelse gå tilbage hvor pc kørte godt

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-01-04 12:26

eller også har du fået slettet en driver. Har du et Logitech tastatur eller mus ?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 02-01-04 18:37

briani jeg har forsøg men intet hjælper

catbody ja jeg har sikkert slettet et eller andet og ja jeg har et logitech tas+mus men det virker fint
mvh Granslam

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-01-04 18:57

det kan godt ske at dit tastatur + mus virker fint, men hvis logitech's driver er defekt, hopper den over på Windows's egen driver og så har du problemet med ikke at kunne lukke ned, men genstarter og genstarter.
Har selv prøvet det og det var ved at drive mig til vanvid indtil et lyst hoved (ikke mig) foreslog mit at afinstallere logitech, genstarte, installere ny driver, hvorefter problemet var løst.
Det betyder selvfølgelig ikke at det er tastaturet eller musen som giver problemet hos dig, men det tyder på en eller anden defekt driver.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-01-04 18:59

Kom lige på dette: har du været ind og pille i din BIOS og evt. fået ændret indstillingerne til strømstyring??

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 50 point
Dato : 02-01-04 19:00

arrrghhh!!! havde ikke læst Brian's link

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 02-01-04 19:18

catbody det vil jeg prøve men det bliver først i morgen
mvh Granslam

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-04 01:59

har du prøvet>smid din win cd i dit cdrom drev og åben kør, skriv

sfc /scannow

OK

for at tjekke dine systemfiler,med mellemrum imellem sfc og /scannow.

Manse9933

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-01-04 12:58

Manse9933 >>> god ide, havde selv tænkt på det, men glemte det selvfølgelig i kampens hede.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-04 13:06

måske en god ide,det er da verd at prøve.
Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 03-01-04 13:33

Catbody> Er du for beskeden til at henvise til dine tips og tricks -repair? ;)

Jeg tænker på, hvis sfc nu ikke er nok

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-01-04 13:40

lengberg>> OK, jeg laver en henvisning til Repair, selv om jeg stadig tror, det er et driverproblem.

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 03-01-04 13:55

granslam og catbody>> Prøv et kig her, er det driver, eller? http://www2.cajun.net/~theriots/blk/win_xp_restart.htm

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-01-04 14:23

lengberg>>> har set den og har selv haft problemet med Roxio....5.x. Smed den ud, da jeg aldrig fik det til at virke, og investerede i ver. 6.0.
Det skal lige siges at det var Direct.CD der gav problemet (crashede konstant under install) En midlertidig løsning var at lave en custom-install UDEN Direct-CD, men det kom aldrig til at virke optimalt.
De andre ting har jeg ikke prøvet - men excellent point
Lægger lige linket ind på min side. TAKKER!!
M V H
hcma

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 03-01-04 14:45

Velbekomme bruger dine tips og trick meget, nemt og overskueligt! Men underligt nok efter to opdateringer kører min easy v.5,3,5 10n upåklageligt

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:20

ok jeg kan ikke boote op på cd så jeg er i gang med at boote på floppy
jeg har en partition på hd som indeholder ca 40 gb musik som jeg har brugt 3 uger på at converte og ligge ind hvordan kan jeg sikre dem ??=?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-01-04 15:25

en måde at sikre dem er at brænder det hele over på cd-er eller dvd-er

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-01-04 15:25

eller evt. på en anden harddisk, anden partition o.s.v.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:26

jamen jeg har lige lagt alle mine cd er ind det tog 3 uger så det går ikke

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:27

men de ligger på en anden partition
end win xp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-04 15:28

har du prøvet sfc /scannow ?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:31

ja den ville ikke bruge cd

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-04 15:36

så er der desværrre kun Repair tilbage, som catbody foreslår,det vil heller ikke berøre dine musik filer når de ligger på en anden partition.

Manse9933

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:38

ok jeg bootede op på floppy og valgte repair
så skriver den genoprettelseskonsollen indeholder funktioner til systemrepretion og genoprettelse
skriv exit for at afslutte genoprettelseskonsollen og genstart computeren

1: c:/windows
hvilken windows installation vil du logge på
tryk enter for at anullerer ? der skrev jeg 1
skriv administratoradgangskoden ###########
c:/windows
hvad skal jeg nu???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-04 15:41

kan du ikke boote fra cdrom drevet?,sæt det til første boot device i bios

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-04 15:44

eller inde fra windows,sæt din win cd i drevet og vælg indstaller xp
og vælg opdate.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:44

jamen hvordan skal den repair jeg har jo boot fra floppy

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:45

ok jeg bootede op på floppy og valgte repair
så skriver den genoprettelseskonsollen indeholder funktioner til systemrepretion og genoprettelse
skriv exit for at afslutte genoprettelseskonsollen og genstart computeren

1: c:/windows
hvilken windows installation vil du logge på
tryk enter for at anullerer ? der skrev jeg 1
skriv administratoradgangskoden ###########
c:/windows
hvad skal jeg nu???

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:46

skal jeg så gå ud og prøve at starte på cd ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-04 15:50

vis du kan komme ind i windows så kan du sætte din wincd i dit drev og vælg
indstaller xp så kommer der en boks frem hvor du vælger opgradering(anbefalet)lettest
skal jeg så gå ud og prøve at starte på cd >ja,det kan du også<lettere end floppy indstallering

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-04 15:51

hus at have din registreings nøgle parat

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:53

jamen jeg kan jo ikke boote op på cd

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:55

lige nu er jeg i promten
og har valgt f som er der hvor xp cd er
f:/dir
hvad så

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-04 15:56

har du været inde i bios og sætte cdrom drevet til første boot device?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:56

ja

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 15:57

undskyld nej jeg valgte jo floppy da jeg ikke kunne boote på cd

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 17:01

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-01-04 17:21

hvorfor fik jeg points her???

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 17:32

fordi en eller anden skulle jo have dem og manse9933 skred bare midt i mit store problem og åbenbart ikke læste hvad jeg skrev *GG*
jeg er nu igang med at formaterer hele mit drev fordi den fuckede helt op
men tak for hjælpen alle sammen i gjore et forsøg
og jeg må jo lære ikke at rode så meget i min computer
mvh granslam