/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
quiz spg1
Fra : technet
Vist : 473 gange
500 point
Dato : 02-01-04 02:37

her er en lille quiz hvor 1 st præmie er 2k point

men det forudsætter at du er med i alle 4 spg

her er spg.1

hvorfor bruger folk ikke den søgefunktion der er på kandu ?

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-01-04 02:39

Fordi de ikke Tænker sig om inden at de lægger et spørgsmål ud og fordi de åbenbart bare godt kan lide at Dele Point ud!

_________________

Hallob

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-01-04 02:46

Nok fordi de ikke kan finde ud af at bruge den rigtigt.
Hvis man skriver "HJÆÆÆÆLLP" som overskrift på sit spørgsmål,
så får man ofte den hjælp, man har brug for.
Men hvis man skriver det samme i søgefunktionen, skal man være
MEGET heldig for ad den vej at finde det rigtige svar.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-01-04 02:48

Dovenskab / uvidenhed

Ram

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-01-04 04:32

Nu ved jeg ikke hvor mange /eller få der bruger søgefunktionen, men for at bruge den skal brugeren vide hvilke søgeord han/hun skal bruge. Det i sig selv kan måske være svært for den enkelte bruger.
Mange spørgere her på kandu kan have besvær nok med at formulere/beskrive deres spørgsmål med den fejl/problem man gerne vil have svar på. Så derfor kan dette også forklare hvorfor det kan være svært at bruge en søgefunktion for nogle.

bentjuul

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 02-01-04 05:57

Spørgsmål: "hvorfor bruger folk ikke den søgefunktion der er på kandu?"

Mit svar:

Fordi - ganske som med manualer, man først læser når alting et gået galt - så er der vel en tendens til at opfatte den tekst som står i venstre side som "fyldstof" for at passe i almindeligt webdesign...

Som Bent er inde på, kan der stilles mange spørgsmål til brugernes evner, men da det vel må forventes at de fleste NETOP lander i problemer fordi de ikke læser advarsler, så er det vel en del af svaret. Når de ikke så advarslerne i deres egne programmer, hvorfor skulle de så sætte sig ind i Kandu's mange funktioner.

Det er jo kun os fjolser (på top-50), der ikke har noget liv, og derfor kender www.kandu.dk ligesom vore egne domæner.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-01-04 06:33

sp 1>der er en der keder sig.
Manse9933

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 02-01-04 06:51

Manse> Kom vi skidt ind i det nye år, siden man ikke værdsætter lidt humor og pointfordeling....

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-01-04 06:55

Næ,jeg keder mig ogsåjeg troede at det var humor???look at the face>
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-01-04 07:02

at skrive det en gang er et surt opstød,at skrive det fire gange er humor(tør)i min verden,men sådan er vi så forskællige.

Manse9933

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 02-01-04 07:15

face missing at my end .... Fint nok, og Godt nytår.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-01-04 07:22

Tør humor>whit out a' face,tak og i lige måde,Happyyyyyyyyyy new year.
Manse9933

Kommentar
Fra : johanj

Dato : 02-01-04 09:40

fodi de ikke tinger sig om før de lægger et spørs mål ud

mvh johanj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-01-04 10:07

Det er nemmere at spørge og få andre til at lede

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 500 point
Dato : 02-01-04 10:17

Hej dabj

Det mener jeg faktisk du har ret i.... Det er lidt plat at se nogle byde 80 points og sige: "vil du lave hele kildekoden til...?" eller "vil du bygge min nye hjemmeside?" eller alle disse andre - nogle gange - rimeligt omstændige spørgsmål, der kræver lange forklaringer...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 02-01-04 10:28

Jeg tror mange folk faktisk bruger søgefunktionen, men ofte hvis man søger får man 300 spørgsmål op. Mange af disse spørgsmål indeholder slet ikke det man leder efter, og når man har læst nok af dem synes mam det er lettere at stille spørgsmålet selv..........Enkelt er det.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-04 10:42

Hejsa

Måske også fordi at mange af disse svar som brugerne leder efter,er lukket så koster det jo at komme ind og kikke IKK
Men i de fleste tilfælder er det nok dovenskaben der spiller ind

Mvh Brian

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-04 11:27

>johanj
Du går jo altid ind for genbrugssvar. Er det fordi du ikke kan "tinge" dig om?

>technet
For nogle er det uvidenhed om systemet på kandu. Andre kan godt lide at gøre sig opmærksom på sig selv.

mvh ans

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 02-01-04 11:28

Den er for dårlig

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-01-04 12:24

nok fordi næsten alle betragter deres eget problem som noget unikt, har svært ved præcis at formulere overskriften på spørgsmålet og dermed også benytte søgefunktionen.
Og så nok et god portion uvidenhed/dovenskab

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 02-01-04 12:37

fordi det er nemmere at skrive et spørgsmål og så vente til der kommer et svar... man gider ikke (JEG gider ikke) at søge efter det man søger... så det er nemmere at oprette et spørgsmål og vente på svar

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-01-04 12:47

Har bare lige fjerner Fluebenet

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-01-04 12:47

Har bare lige fjerner Fluebenet

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-01-04 12:47

Har bare lige fjernet Fluebenet

Godkendelse af svar
Fra : technet

Dato : 02-01-04 13:26

Tak for svaret h_blunck.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 02-01-04 13:56

Tak for point i alle trådene, technet - glæder mig du kunne lide humoren.

Godt Nytår.