/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
trojan virus som jeg ikke kan finde
Fra : na12
Vist : 444 gange
200 point
Dato : 01-01-04 22:51

Hej og godt nytår

Jeg har fået en virus der heder troja Backboor, Som har lagt sig på en sti jeg ikke kan finde, min virus scanner finder den, men når den skal fjerne den kan den ikke fjerne den. jeg bruger AVG virus scanner, er der nogen der kan hjælpe af med den, jeg tror ikke at den er farlig da min computer kører findt, og den har ikke sendt sig vider i mail.

Mange hilsener fra

na12

Kommentar
Fra : na12

Dato : 01-01-04 22:53

den heder trojan BackBoor

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-01-04 23:14

Hejsa

Prøv lige at køre en onlinescan med panda,for at se om den kan finde og fjerne den

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Mvh Brian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 01-01-04 23:26

Hent verdens bedste trojanscanner. Det hedder TrojanHunter og du kan på denne adr. få en 30 dages trial version: http://www.misec.net/trojanhunter/ Installer programmet, Der lægger sig et trojanhunter ikon i tray, højreklik på dette og vælg settings. Sæt en vinge i Automatisk remove trojans. Kør derefter en scanning med TrojanHunter.

Hvis den ikke fjerner den, tager vi den med en hijackthis

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 02-01-04 00:58

AVG kan løse den så den er inaktiv. Så kan den mange gange slettes senere.
Den hedder ikke det du siger, der er mange Trojan, men ikke det du skriver. Kør en test igen og se præcis hvad den hedder.
Når et antivirus program ikke umiddelbar kan slette den (så kan andre heller ikke), så skyldes det at den er aktiv i et program der kører i hukommelsen. Så tryk ctrl+alt+delete og tryk så på fanen processer, find dem der er mistænksomme og luk dem (de er der næste gang du starter, hvis de ikke fjernes of antivirus eller af dig manuelt), og kør så AVG, så kan den slette dem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 02-01-04 01:29

Du kan også prøve at genstarte i fejlsikret tilstand og derefter køre dit antivirusprogram. Så startes et meget lille antal filer i Windows, og der er derfor en større chance for at du kan fjerne den...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-04 14:19

Det er korrekt Prikken, og for at komme til fejlsikret tilstand, holdes normalt F8 nede ved opstart.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : na12

Dato : 11-01-04 08:02

Tak for svaret pallebhansen.
jeg ved ikke om jeg gjore det rigtig, men den er væk nu, så lidt rigtig var det.

MVH
na12

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-04 14:36

Avg er et udemærket program, som løser de samme opgaver som Norton og alle de andre, men sørg altid for at E-Mail beskyttelsen er slået til, da det er der 97% af alle viruser kommer fra.
na12 Ha en god dag, og skriv præcis navnet ned næste gang, for der bliver altid en næste gang.
VH Palle Hansen