/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
ATI Radeon 9200, sort i player.
Fra : ppk
Vist : 424 gange
200 point
Dato : 01-01-04 20:45

Hej

Jeg har trukket et S-VHS kabel fra TV-out på computeren til S-VHS indgangen på mit 28" JVC TV !

Når jeg skifter til S-VHS indgangen på tvèt kan jeg se computerens skærmbillede og alt andet (næsten).

For jeg har nemlig det problem at så snart jeg vil se en DVD film fra computeren, er det kun selve den valgte player jeg kan se, og lyden et okay.

Når jeg ser på computerskærmen er der fint billede i playeren, men ser jeg på tvèt er feltet i playeren sort !

Så hvorfor er filmen ikke med på mit TV ? (den er jo på computeren)

Hilsen Preben

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 210 point
Dato : 01-01-04 21:12

Hej Preben!

Ja men så er du godt på vej.

Jeg har et ATI 8500 og NVida GForce4 TI4200 - begge skærmkort har jeg haft lign. prob. med.

Løsninger er, at du gennemgår dine skæmkortindstillinger - hvis der er noget med klon så sæt til at blive vist både på Analog (PC skærm) samt TV-skærm.

Men eller så bare prøv videre - når der er hul igennem, er det kun en softwareindstilling det er galt med.

Hvis du stadigvæk har problemer så kan jeg anbefale et program der hedder TvTool læs mere om dette m.m. via:
http://tvtool.info/index_e.htm

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-01-04 21:34

Har du slået Pal A eller B til og ikke NTSC... i dine indstillinger, og hvad sker der hvis du tager lydstikket fra?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-04 00:23

Hej

Svar til Bjarne_H jeg har lige kigget på dit link ! der står at TvTool kun kan bruges til NVidia, så derfor må jeg ind og kigge på mine skærmkort indstillinger.

Svar til pallebhansen, jeg har stillet det til PAL-B ! jeg har endnu ikke prøvet at trække lydstikket ud. (lillemor ser en film)

Så jeg må se på det imorgen, imens hun er på job.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-01-04 00:33

>ppk - Sorry kunne jeg ikke lige huske - har ikke selv brugt det - men set det anbefalet mange steder.

M.h.t. ATI - så er jeg undrende - det plejer at være med NVidia der er problemer med TV - så jeg mener det må være indstillingerne det er galt med.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-04 00:45

Jeg mener ikke højtalerstikkene, men kun hvis du kører et lydstik fra comp. til TV på nogen måde.
Prøv også at slå over til PAL-A
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-04 00:53

Hej Bjarne_H

Jeg har lige kigget lidt på indstillinger for skærm kort, og der er et faneblad hvor der står OVERLAY derinde kan jeg ændre til bl. a. teatertilstand eller ens på alle fra standard.

Der også nogle klon indstillinger !

Så nu har jeg fået det til at virke.

Hilsen Preben

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 02-01-04 00:54

Tak for svaret Bjarne_H.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-01-04 01:01

Selv tak - herligt at du fik det til at virke!

Vær endvidere opmærksom på, at mange af indstillingerne kun kan sættes / ændres når der er hul igennem / forbindelse - dette burde jeg have tydeliggjort; men dejligt, at du fik det til at virke.

Mvh
Bjarne