/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Fortelt
Fra : febbe
Vist : 658 gange
50 point
Dato : 01-01-04 19:38

Går lidt og overvejer, om det er muligt at vaske mit gamle fortelt. Det er gennem årene blevet noget falmet og beskidt. Er der nogen der har erfaringer med dette?
Det skal siges, at det er et rent kosmetisk problem, da det fungerer fint og er helt tæt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-04 23:17

Du kan sagtens vaske og endda genfarve det men det skal efterfølgende sprøjtes med silicone-preimer for at være vandtæt igen da det gamle vil blive vasket med ud MVH SUNE

Kommentar
Fra : Sailor

Dato : 02-01-04 00:32

Der er flere firmaer der har specialiceret sig i vask og genimprægnering af fortelte.
Søg evt. http://www.campingferie.dk
Med venlig hilsen.
Sailor

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-04 22:52

Skal du ikke lukke spørgsmålet ?? mvh Sune

Kommentar
Fra : 250801

Dato : 28-02-04 10:47

Et fortelt kan sagents vaskes, men jeg ville lade en autoriseret tage sig af det. Fortelte er imprægneret. Dette vil blive vasket af og teltet vil ikke længere være tæt. Vælger du selv, at vaske forteltet - SKAL det genimprægneres - vær opmærksom på syningerne, også omkring lynlåse og vinduer. Held & lykke
250801

Kommentar
Fra : outdoor

Dato : 17-03-04 21:55

Et godt råd hvis du har dit telt kært.....
Vask det i lunkent vand med en blød børste.
Køb noget inpræneringsmiddel i en bøtte som du også vil få maling i hvis du køber maling. ( det er også biligere og bedre for den natur vi camper i ) påfør nu inpræneringen med en pensel, lad det dampe af og gentag prossen.
MVH Søren