HijackThis opfølgning af spr. 27856
Fra : bentjuul
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 01-01-04 18:47

Det er nu 3 uger siden at at jeg fik renset min log for snavs af Arlet og bagefter installerede "Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders"
Nu kunne det være interessant at se her 3 uger efter hvad der evt. har sneget sig ind af snavs.

Ny log:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\sstray.exe
C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\INSTAN~1.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Documents and Settings\Bent Juul Hansen\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 4 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Ptipbmf] rundll32.exe ptipbmf.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [InstantAccess] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\INSTAN~1.EXE /h
O4 - HKLM\..\Run: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\REGIST~1.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Startup: EmpRunner.lnk = C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check 2.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV02.EXE
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .mov: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O12 - Plugin for .tiff: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin5.dll
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37963.0280092593
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

bentjuul

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 01-01-04 19:31

Nu var jeg måske ikke den rigtige til at tjekke den.

Men den er ren som nyfalden sne, intet er der i den log*S*

Husk at holde programmerne opdateret.

Godt nytår

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-04 20:03

Hej arlet

Tak skal du ha' for ulejligheden, det viser mig klart at de små gratisprogrammer er en glimrende hjælp til beskyttelse mod snavs. Jeg opdaterer ca en gang om ugen.

Når jeg i denne 3 ugers periode har kørt tjek med Ad-Aware 6.0, har programmet intet fundet der skulle fjernes, det samme gælder for Spybot.

Jeg lader lige tråden være åben lidt endnu inden jeg godkender, så andre på kandu får lejlighed til at se, at det nytter at hente de gratisprogrammer på www.spywarefri.dk hvis man vil beskytte sig mod snavs på sin computer.

Godt Nytår

bentjuul

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 01-01-04 20:05

Ja, gør det.

Jo flere der installer de programmer, jo bedre.

Du kan jo se på forsiden af www.spywarefri.dk hvornår der er opdateringer til programmerne.

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-04 22:46

Tak for svaret arlet. Jeg vender tilbage igen med en log om en måneds tid, og jeg håber at mange her på kandu har fulgt og læst om, hvor effektivt det har været med de små gratis programmer fra www.spywarefri.dk

Endnu engang tak
bentjuul