/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Import af motorcykel fra England
Fra : Larzz
Vist : 2099 gange
20 point
Dato : 31-12-03 14:59

Hej,

Jeg behøver lidt hjælp vedr. faldgrupper og gode idéer til import af MC'er fra England. Det er således, at den er indregistret i det pågældende land. Og som jeg har forstået det, så må det betyde, at der er betalt told i et EU land og derfor skal jeg ikke betale told når den importeres til DK!?

Hvad med moms? betales det både af registreringsafgiften samt motorcyklens købspris i England?

Er der andre uforsete udgifter forbundet med sådan en import, udover transportudgifter?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide, om den oprindelige pris kan have indflydelse på vurderingen af registreringsafgiften, idet det jo kan være en indirekte bekræftigelse fra sælgeren om cyklens sande tilstand/værdi eller om de mere eller mindre blindt fastsætter registreringsafgiften udfra generelle retningslinier fra (lovbekendgørelse 977) "Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v."?

Mvh.
Larzz

P.S: Godt nytår ...

Accepteret svar
Fra : hms

Modtaget 20 point
Dato : 01-01-04 18:09

Hej.

Der er ikke hverken told eller moms forbundet med køb fra England.

Hvis det er en MC der ikke er typegodkendt i Danmark er det vigtigt at den har været indregistreret i enten England eller et andet EU-land i mindst 6 mdr.

Glem alt om erklæringer om tilstand til T&S. De tager deres egen vurdering ud fra årg.og km.tal.

Du kan selvfølgelig klage over T&S´s afgørelse hvis det ikke falder ud til din fordel.

Det vigtigste for dig er at finde en MC i god stand, så gammel som muligt !

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : JOHN

Dato : 02-01-04 12:26

"hms" har vist fået det meste med!

Vær opmærksom på at der skal lægges depositum ved T&S og når MC'en er synet og registreret, så skal du enten betale mere eller får lidt tilbage!

Du skriver MC'er i flertal? Hvorfor England - min erfaring er at Tyskland er "nemmere": 1) Det er landfast med DK 2) Kursen på Euro er låst til DKK

Mvh
John

Godkendelse af svar
Fra : Larzz

Dato : 02-01-04 12:58

Tak for svaret hms.

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 23-01-04 21:47

Hentede en Norton ES2 fra 1958 hjem fra England. Den kostede 1600 kr at få indregistreret på danske plader.
Frede