/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
adgangskode
Fra : falc
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 31-12-03 10:20

Når jeg starter windows 98,stopper computeren og beder om adgangskode selv om den er overflødig,kan stoppet fjernes? falc

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 31-12-03 10:27

Hej Falc

Kontrolpanel-> Netværk-> Skift fra Klientprogram....til Windows-Logon og genstart, det virkede for mig

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-12-03 11:11

Virkede også for mig. men det kom tilbage.
Sikkert fordi man ændre noget i sit netværk, eller i forbindelse med opdatering.
Jeg har lært at leve med det. bruger bare ikke adgangskode.

I din mappe windows ligger der en eller flere filer der slutter med '.pws'
det er dine brugerprofiler, og dem kan du slette, når du så genstarter
vil det være på en frisk, men det kommer sikkert igen efter lidt tid/brug
Godt nytår.
Natmaden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-12-03 11:20

Det er ikke altid det er nok, men vend tilbage hvis det ikke virker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : falc

Dato : 31-12-03 11:28

Den vender tilbage,når man har ændret den.falc

Kommentar
Fra : technet

Dato : 31-12-03 11:58

som natmaden skriver men det er nu *.pwl filen som ligger i windows mappen du skal slette
og så skal du højre klikke på andre computer på dit skrive bord og så egenskaber , der kommer en skærm frem og der hvor der står primærnetværkslogon sætter du til
microsoft family logon eller windowslogon

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-12-03 12:16

undskyld ! Ja den hedder *pwl
Sikkert sidste skavefajl i år

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-12-03 12:16

*.pwl
Åhh ! godt nyt år

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-03 14:24

Er du træt af altid at skulle bruge password i Windows 98
Først skal du være logget på som administrator
Så gå ind i stifinder-gå i vis og vælg detaljer -
peg på WINDOWS - tryk på bjælken TYPE - rul ned til filen eller
filerne med endelsen .pwl - slet filen(filerne) - luk stifinder
Genstart Windows - og når du bliver bedt om password - tryk enter
som du kan se af teksten bliver du nu ikke bedt om flere password
Har du lavet flere opsætninger er dette ikke en god ide, for så
har du kun den opsætning som er knyttet til Administrator.
Vil du igen have password - start - log af administrator -
ok eller ja - nu kan du igen skrive et password (der bør stå
administrator i øverste linie, så du stadig er herre over maskinen)
Emesen.
Og følg >technet< så du kan få adgang til netværket.

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 01-01-04 17:33

C:\WINDOWS\Regedit.exe

Kør dette program,
åben mappen "HKEY_LOCAL_MACHINE"
åben mappen "Network"
Marker mappen "Logon"
Tast delete og sig ja til at slette denne mappe.
Genstart komputeren og du ser opstartsskærmen der beder om koden igen,
Tast et bogstave og skriv ingen adgangskode og problemet er løst.

Mvh Sambo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-01-04 23:14

Du kan også bruge Powertoy/tweakui og vælge logon hvor du skriver logon navnetog vælger automatisk logon

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-04 00:37

falc, vi hører fra dig hvis du ikke kan få den væk ikke?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-04 05:56
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-01-04 06:09

Læs også i bunden af siden>

Hvis dialogboksen, hvor du bliver bedt om at angive en adgangskode, stadig vises, når computeren genstartes, kan dette skyldes programmet TweakUI, som indgår i Microsoft Windows 95 Power Toys. Hvis du har Microsoft Windows 95 Power Toys installeret og vil vide mere om, hvordan du kan forhindre dette problem, kan du læse følgende artikel i Microsoft Knowledge Base (Bemærk! Teksten er på engelsk):

Kommentar
Fra : falc

Dato : 02-01-04 10:43

I to dage har jeg ikke kunnet komme ind på kandu.Jeg prøvede manses adr på microsoft og det virkede.Tak til alle.falc

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 02-01-04 10:44

Tak for svaret Manse9933.