/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
WINE?
Fra : Jaxo
Vist : 436 gange
50 point
Dato : 16-03-02 19:33

Jeg har som før nævnt lige installeret linux (Mandrake 8,2)

Og nu vil jeg gerne spille RENEGADE men jeg kan ikke få wine Emulatoren til at virke, nogen
som kan hjælpe mig??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 20:51

On Sat, 16 Mar 2002 19:33:15 +0100, Jaxo wrote:

> Og nu vil jeg gerne spille RENEGADE men jeg kan ikke få wine Emulatoren
> til at virke, nogen
> som kan hjælpe mig??
>

Wine kan desværre ikke køre alle Windows Programmer/Spil..

RENEGADE er nok en af dem den ikke kan køre...

/Bo

Kommentar
Fra : Jaxo

Dato : 16-03-02 23:19

tak men mit spg. gik ikke på hvor vel om jeg kan køre RENEGADE, men hvordan man bruger programmet!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 23:23

Jaxo wrote:
> Og nu vil jeg gerne spille RENEGADE men jeg kan ikke få wine Emulatoren
> til at virke,

http://appdb.codeweavers.com/appview.php?appId=686

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.17 - Debian 3.0

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 23:32

Den Sat, 16 Mar 2002 18:33:15 GMT skrev Jaxo:
>Jeg har som før nævnt lige installeret linux (Mandrake 8,2)
>
>Og nu vil jeg gerne spille RENEGADE men jeg kan ikke få wine Emulatoren
>til at virke, nogen
>som kan hjælpe mig??

Prøv med wine release 20010510. Det er den version jeg har haft mest
held med. Jeg kender dog ikke Renegade, men StarCraft, Red Alert 2 og
Moorhuhn kører fint under den version (jeg kan dog ikke få IPX til at
virke).

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i
arbejdstiden.

Kommentar
Fra : Skunk

Dato : 30-04-02 20:24

Se her
Kan spille DirectX spil under Linux.

Dorg koster det lidt.
http://www.transgaming.com/

/Skunk
http://www.linuxin.dk

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 31-05-02 18:49

her er en liste over spil som Wine understøtter:
http://www.linuxgames.com/wine/
ved ikke om alle spil er der men ellers kan du sikkert finde det på wine's HP:
www.winhq.com (mener jeg....gad ikke tjekke)

Kommentar
Fra : mha

Dato : 08-07-02 00:53

Du starter WINE ved at køre 'wine' med Windows-programmet som parameter, f.eks:
"wine wordpad.exe".

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-07-02 13:34

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 02-03-03 14:19

Skunk:
WineX er gratis hvis du henter det via CVS