/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
GPRS og mail med Tiscali?
Fra : rkl
Vist : 848 gange
60 point
Dato : 30-12-03 21:31

Hej med jer og godt nytår.

Har lige fået gprs på min siemens s55 - hmmm jo ikke revolutionerende, men kan da bruges til at tjekke mailen. Hvis man ellers kender serverne for ind og udgående post. Har konto hos Tiscali og går ud fra at at pop3 og smtp serveren må hedde noget med wap. Virker ihvertfald ikke med de almindelige servere "mail.tiscali.dk ..."
Er der nogen som kender Tiscalis Wap-mail server??

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 30-12-03 21:47

Har du både mobil abonnement og mail-konto hos Tiscali?

Din POP3 server skal blot være din almindelige, som i dit mail program på PC'en. Jeg har selv en S55 med GPRS hos Telmore. Den kan fint tjekke mail på min TDC konto.

At tjekke mail på mobilen har ikke noget med wap at gøre. Telefonen har indbygget både en wap og en mail klient.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : jipsen

Dato : 30-12-03 21:52

Indgående mail= mail.tiscali.dk
Udgående= smtp.tiscali.dk

Jipsen

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 70 point
Dato : 30-12-03 21:56

Her skal du lave din mail-opsætning:

> Beskeder > Besked-opsætning > E-mail > Adgangsprof. > "Rediger indstillinger" > Brugeropsætn. >
Operatør: Vælg den GPRS-profil du har oprettet under Dataforbindelse
Brugernavn: Afsender navn i dine mails
E-mail adr.: Din e-mail adresse
Svar-adr.: Den samme
Bruger-ID: Dit login navn til din mail konto
Adgangskode: Koden til den samme

> Beskeder > Besked-opsætning > E-mail > Adgangsprof. > "Rediger indstillinger" > Mailopsætning. >
POP3-server: Din mails POP3 navn
Port: 110 som standard
SMTP-server: Muligvis blot din almindelige SMTP, men kan dog måske kun virke med netoperatørens server
Port: 25 som standard
SMTP-godkend: Nej (for det meste)

mvh/HJP

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 31-12-03 01:06

Under "operatør" står der "tom" ud for alle?? GPRS virker fint..

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 31-12-03 01:10

Har omdøbt en af dem til tiscali og ellers ikke ændret noget, men der står "fejl ved GPRS-forbindelse når jeg tjekker mailen...

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 31-12-03 01:16

Hvis jeg forsøger at redigere i "operatør" - feltet, står:
APN:

Bruger:

Adgangskode:

DNS 1...:
og
DNS 2.

Men hvad skal jeg skrive her hvis det ellers har noget med det at gøre?

og takker for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : rkl

Dato : 31-12-03 12:05

Tak for svaret hjp1974.