/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WMA og MP3???
Fra : gatethereal
Vist : 538 gange
20 point
Dato : 30-12-03 21:05

Hey..! jeg har prøvet en masse konvertering programmer men har ikk kunne finde nogle som var gratis?? kender i nogen??

Jeg fandt et som hedder dBpowerAMP MusicConverter, det er gratis... men synes ikk helt jeg kan se det virker.. for når man laver mp3 om til wma skal sangen så ikk fylde mindre? her fylder sangen mere i wma end i mp3!

Håber der er nogen der vil hjælpe mig med mit problem :)

Hilsen Kristian

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 30-12-03 22:22
Kommentar
Fra : grow

Dato : 31-12-03 10:49

Det kan godt være at jeg husker forket, men er der ikke noget med at Windowsmedia 9 kun virker korrekt med xp. Ellers er det hvis nok Windowsmedia 8 som du skal benytte. Har jeg ret ?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 31-12-03 12:01

Det er fordi at når du f.eks. indspiller/ripper i WMA format skal du gøre det med mindre kbps,endnu et eks når du indspiller/ripper/optager en WMA fils kal du sætte programmet til 64kbps så får du cirka samme kvalitet som vis du indspiller/ripper/optager en mp3 fil med 128kbps,altså jo højre kbps jo mere fylder filen,så ned med kbps,(kilobite i sekundet) når du indspiller/ripper/optager WMA filer.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-12-03 12:03

ripper du mp3 og WMA med samme kbps så fylder de cirka det samme

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-12-03 12:06
Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 31-12-03 12:48

Du er ikke nødt til at ha XP før Windows media. Der kan du self styre vilken kvalite du vil ha.
Du kan også prøve DL Acoustica MP3 audio mixer fra http://www.acoustica.com/download.htm Med det kan du ikke styre kvaliten men wma blir ca halvdelen af MP3

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 31-12-03 12:49

halvdelen så stor

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 31-12-03 12:54

du skriver ikke hvorfor du vil konvertere , jeg gør det for at brænde ud , og der bruger jeg medie-player , den putter jeg både wma og mp3 filer i og den konverterer selv og brænder ud
m.v. h. og godt nytår - gamle 61

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-12-03 12:54

det samme kan gøres med dBpowerAMP MusicConverter

Godkendelse af svar
Fra : gatethereal

Dato : 03-01-04 13:10

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-04 13:12

selv tak