/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Temperaturføler i golf 2
Fra : saxtus
Vist : 2561 gange
100 point
Dato : 30-12-03 20:38

Hejsa.

Er der nogen der ved hvor temperaturføleren sidder på motoren på en golf 2 fra 1991.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-12-03 21:01

Jeg ved det ikke specielt men du må da kunne se en ledning der sidder enten på motorblokken eller i en af varmeslangerne MVH SUNE

Kommentar
Fra : saxtus

Dato : 30-12-03 21:09

Ja der sidder en føler på siden af motorblokken, men jeg ved ikke om det er den.

Der sidder også 3 følere på huset hvor kølerslangen går ind i topstykket, jeg ved ikke om det kan være en af disse.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-12-03 21:16

Prøv at tage en af a gangen feks den på blokken først og se om det ændrer noget hvis den på blokken ikke er en varmeføler er det nok en olieføler og så kan du måske opleve at olielampen lyser hvis du tager den af og så på den måde finde frem til den rigtige MVH SUNE

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-12-03 21:17

Hej saxus

Der sidder sikkert mere end 1. Det gør der på en golf III, som har samme motor. Mit råd er derfor at gå på biblioteket og lån bogen over golf 2. Så kan du med sikkerhed finde den rigtige føler.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 21:47

Hvad mener du med temperaturføler, hvis det er den der med en nål viser motortemperaturen, så sidder den på motorblokken med et enkelt stik, hvis den tages af, falder nålen til 0, hvis den ikke kan vise noget, kan det ligesågodt være bag viserinstrumentet der er fejl.
Hvis du med temperaturføler mener kølevandets temperatur der styrer en kølevandsventilator, så sidder den på køleren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : saxtus

Dato : 31-12-03 09:04

Hej Palle.

Jeg mener den temperaturføler der med nål viser temperaturen.
Jeg kan også godt se en føler med et enkelt stik som sidder i siden af toppen, men hvis jeg tager ledningen af blinker olielampen, men det er måske bare en advarsel om at der er noget galt ?

Problemet er at viseren står helt i bund, så jeg kan ikke se om det er den.

På forhånd tak og godt nytår.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-01-04 20:35

OK, kandu har været "nede", så jeg har ikke kunnet komme ind før.
Nej hvis olielampen blinker, så er ledningen til den.
Hvis du har et voltmeter, eller en autoprøvelampe (15kr), eller en 12 volt pære, så forbinder du den mellem det stik du (som du finder og tror er til vandtemp.)har taget af og bilens stel. Hvis den lyser eller viser 12volt, (tænding på selvfølgelig)så skal du IKKE gøre som jeg nu siger, for så springer sikringen.
Træk stikket (kabelskoen)af på føleren og sæt til stel, med tænding på, og lad en anden person se om der sker et udslag på viseren inde i bilen. Hvis der sker udslag, så er det den føler i blokken der er gået, og det inde i instrumentbræddet fejler intet.
Grunden til jeg skriver det med prøvelampen, er at jeg ikke ved hvordan din bils elektriske kompunenter fungere, men langt de fleste har nemlig plus til viseren, når man sætter tænding på, og på den anden side af viseren går ledningen der går ud til føleren, og det er bare en stel, der er variabel, efter temperaturen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-04 23:09

Skal du ikke have lukket dit spørgsmål ?? Mvh sune

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-04 13:53

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Og pointene har du allerede mistet.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : saxtus

Dato : 27-02-04 11:49

Tak for svaret pallebhansen.