/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
"børne noder"
Fra : blankensteiner
Vist : 4688 gange
210 point
Dato : 30-12-03 20:09

min datter 10 år, har fået et keyboard (klaver) i julegave. Findes der ikke en metode / tegn / farver eller andet til at begynde at spille, hvor man ikke skal kunne læse noder?

Kommentar
Fra : Tribler

Dato : 30-12-03 23:04

Skriv "CDEFGAH" på keyboardet. Så lære hun også, hvad de enkelte tangenter af kende.

Kommentar
Fra : Nickelodean

Dato : 30-12-03 23:43

det gjorde jeg også virkede fint da jeg var mindre

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 31-12-03 01:36

Bare skriv det på et par sedler og tape på istedet så man ikke behøver at skrive på Selve Keyboardet..
Lige et lille Tip

Kommentar
Fra : Ekrael_girl

Dato : 02-01-04 16:30

Hej..
Da jeg skulle spille klaver for første gang, havde min mor en lap med dyrehoveder på (så hver hovede hørte sammen med en tangent!) Der var også nogle nodeark med diverse børnesange. Men i stedet for noder var de skiftet ud med disse hoveder.. En ret sjov løsning!
Håber du forstår denne underlige forklaring!
Nogen spørgsmål kan du kontakte mig på lerke.reinholdt@ofir.dk
Hilsen Lærke <3

Kommentar
Fra : Ekrael_girl

Dato : 02-01-04 16:36

Lær hende at finde et C, derefter kan du tegne tangenterne på et stykke papir. Der kan du så tegne prikker på, for eksempel C E G, det er jo en C. På den måde kan hun også lære lidt om akkorder ..
Håber du kan bruge dette svar!
LæRke <3

Kommentar
Fra : Mig_den_eneste

Dato : 15-02-04 17:05

Hej...
Du kan også vise hende det der skal spilles og så kan hun måske lære det udenad.....I starten da jeg startede til klaver, der kiggede jeg også først på hvad min klaverlære gjorde og så lærte jeg det hen ad vejen.!

// Louise

Kommentar
Fra : blankensteiner

Dato : 15-02-04 22:34

til Lærke.
Det med dyrehovederne, lyder som en sjov og god løsning..men hvordan får jeg fat på bogen med dyr istedet for noderne, og da jeg ikke kan noder / eller finde fx.C på klaveret, hvordan ved jeg hvor hvilke skal sidde.. har du et råd til det?

starter alle keybord/klavere med det samme bogstav? og hvis ja hvilke???

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 19-08-04 22:35

Nej det gør de ikke GGG alle klavere har to og tre grupper af sorte tangenter
den hvide der ligge lige før gruppe af to altså til venstre for den sorte-to-gruppe er et C, den næste hvide er et D, så E,så F, så G, så A, så H, og så C igen. ude i siden ser du en G-nøgle det er den anden streg i systemet. Noderne på stregerne er som følger EGHDF huske regel En Gås Har Dejlig Fedt, og dem mellem stregerne = face eller Fr. Andersen Cykler Elegant.
så hvis den første streg = E så må den der ligger lige under systemet være D og den under igen et C der er gennemstreget af en lille streg, ellers er der også lidt hjælp at hente i de små synger på siderne 63 nodernes udseende + værdi
side 71 pauser og G-nøgle, 77 rytme, 85 nodernes navne som beskrevet ovenover, har du brug for yderligere vejl. kontakt Palles@webspeed.dk kh Palle