/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp opgradering
Fra : 120104009865
Vist : 270 gange
50 point
Dato : 30-12-03 16:57

hvad sker der med mit skrivebord,og mine programmer,hvis jeg opgraderer
til
windows xp home,jeg har windows me.?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-12-03 17:04

Tag en backup inden du "forsøger". Det går normalt godt fra win98, men normalt ikke så godt fra ME. Da jeg opgraderede var det begrænset hvad der overhovedet virkede, så jeg startede helt forfra med format og installation

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 30-12-03 17:08

Jeg har opdateret fra ME til XPpro uden problemer flere gange. Men vil dog anbefale at lave ren installation, så du er sikker på at få ryddet op i pc'en og undgå problemer

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 30-12-03 20:35

Hej
Der sker ikke ret meget med dit skrivebords udseende. Og med dine programmer er der heller ikke den helt store forskel. Jeg har dog et lille hjertesuk. Fordi jeg har et par lidt ældre spil som jeg til tider tog frem. De var vist nok det man kalder dos-spil og de kan ikke køre under win xp. Der kan også være nogle drivere til din hardware som du skal ud og finde et eller andet sted på internettet eller lign.
Pøj-pøj
Niels

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 30-12-03 21:32

Hej nielsjs
En lille sidekommentar ang. dine spil. Hvis de har virket under win98 burde du i teorien også kunne få dem til at virke under XP. Højerklik på programmet, vælg egenskaber, vælg kompabilitet. Her kan du vælge at programmet skal køres under en anden win tilstand, og dermed få det til at funge. Det kan dog være nødvendigt at vælge kompabilitet allerede for instalationsfilen, og jeg har også oplevet programmer hvor det ikke virkede, men det er da et forsøg værd hvis du ikke kendte trikket i forvejen.

Generelt kan jeg ikke anbefale at opgradere win, formater og instaler