/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
DVD brænding.
Fra : cccf
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 30-12-03 14:25

Hvordan får jeg Nero 6. til at brænde på 2 DVD.???
Jeg har en film liggende på min harddisk men den fylder 7,5 GB. derfor fortæller NERO mig at den ikke kan brænde da det fylder mere end der kan være på min DVD skive.
hilsen
cccf.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 14:50

Ja du bruger et program (feks. Windows movie maker) til at klippe den i 2.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 30-12-03 15:45

Jamen jeg vil lave en kopi af en film der fylder 7,5 GB så når jeg lægger den i min DVD starter den op som originalen med valg af undertekster og det hele.
Jeg har rippet den som backup og alle filerne ligger nu på min harddisk.
I gamle dage havde man et program liggende på mange disketter det kan man vel også med en DVD film. ???
cccf.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 30-12-03 15:49

prøv dvd x copy den ripper delller og brænder på det antal diske der er nødvendigt
mvh og godt nytår
fox

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 30-12-03 16:09

Hej fox
Jeg prøver.
tak i lige måde
hilsen cccf.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 30-12-03 19:08

http://www.doeasier.org/splitter/ dette er et afmig meget brugt og godt program let og simpel at bruge der kan du dele dine filer som det passer dig
godt nytår

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 50 point
Dato : 30-12-03 20:33

Mine DVD film fylder også 7-9Gb udpakket. Med MPEG2 komprimering så kommer man imidlertid under 4,7Gb som der er plads til på én DVD.

Jeg har testet med et program som kaldes "DVD Shrink 2.3" som kan tage kopier af DVD, samt genpakke dem, evt. med større kompression end det som de havde oprindeligt, men uden at komprimeringen går lige så hårdt ud over kvaliteten som fx. DivX.

DVD Shrink kan også håndtere undertekster og lydspor i flere sprog.

mvh. Per

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 30-12-03 20:59

her er også en guide samt programmer http://www.sikkopi.dk/
mvh Granslam

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 21:49
Kommentar
Fra : cccf

Dato : 31-12-03 10:44

Nu vil jeg prøve mig frem.
DVD X COPY programmerne er ret dyre og der er ikke nogen prøvetid på dem,
der findes tre typer XPRES, GOLD, og PLATINIUM.
hilsen cccf.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 01-01-04 17:35

Tak for svaret Per.Frederiksen.
Jeg vil gerne ønske alle et godt nytår og tak for hjælpen i 2003.
Jeg kan nu kopiere DVD film over på mine DVD+RW og se dem på min DVD.
Og selv om de er komprimeret fra 8 GB til 4.5 GB kan jeg ikke se nogen kvalitetstab det er jo imponerende.
Jeg bruger ANY DVD fra slysoft til afkodning og DVD SHRINK 3,o beta3. til at rippe,
derefter brænder jeg i Nero6.
Venlig hilsen
cccf

Kommentar
Fra : kjp1823

Dato : 04-02-04 13:54

Efter min bedste mening er spørgsmålet ikke besvaret.

Vh Klaus