/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Antenneforstærkeren virker ikke mere
Fra : steenfibiger
Vist : 472 gange
140 point
Dato : 30-12-03 14:07

Siden TV 2 startede har vi 6 rækkehuse haft fællesantenne til DR1 og TV2 samt radio. Radioantennen har vi aldrig brugt, da Søsterhøjsenderen giver et tilstrækkeligt godt signal til en stueantenne. DR 1 signalet har vi heller aldrig haft problemer med. TV2 signalet er imidlertid blevet dårligere og dårligere i den senere tid, både fra Hadsten, Hedensted, Tommerup, Tolne og Hove. Alle 5 sendere kunne vi indtil for nylig modtage signaler fra, men nu kan vi kun se Hadsten som et meget svagt og støjfyldt signal. Hvad kan dette skyldes? Er det TRIAX antenneforstærkeren der er brudt sammen eller kablerne der er oxideret væk i samlingerne? Jeg har ikke villet pille ved det førend jeg fik en idé om, hvad der kunne være galt. Antennerne er ikke beskadiget. Ingen andre bruger længere disse fællesantenner, da de andre nu har kabelTV, parabolantenne eller ingen fjernsyn. Vi er selvfølgelig sure over, at vi heller ikke på noget tidspunkt har kunnet modtage DR2 signalet.
På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 150 point
Dato : 30-12-03 14:12

der er højst tænktlig at der er oxideret væk
jeg ville nok lige kikke på det og få et overblik hvis jeg var dig
mvh Granslam

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-12-03 14:17

Hej
Tja.. Det lyder som om strømforsyningen er er stået af eller slukket..
Start med at tjekke det som om alle komponenter virker... At der strøm til stikkontakten etc.
Ir og dårlige samlinger kommer ikke pludseligt(med mindre nogen har være i nærheden af instalationen). Er det forstærkeren der er stået af, kan der siges at disse dør de normalt en langsom død.. Det er sjældent at de dør fra dag til dag..
Strømforsyningen kan god dø pludesligt. Og nogen kan kommet til at slukke for strømen.
Det var lidt ideer til at starte på.
Held og lykke
Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 30-12-03 15:17

Tak for svaret granslam.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 05-01-04 13:15

Tak til både Granslam og Benjamin Hansen for jeres gode svar og kommentar. Desværer har jeg kun 62 point nu og kan derfor desværre ikke honorere Benjamin Hansen med 140 point. Jeg har skilt strømforsyningen ad og nu virker antenenforstærkeren rimelig godt igen.