/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Tilslutning af DVD
Fra : kbe
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 30-12-03 10:11

Hej, jeg har købt et stereoanlæg til min datter. Der er DVD med i købet som jeg har tilsluttet med scartstik til hendes tv 14" m/indbygget video.
Problemet er at når musikanlæget er tændt så kan vi kun se AV1 og AV2, intet fjernsyn. Hvis jeg slukker for musikanlæget "Poweroff" så virker fjernsynes igen !

Kan nogen hjælpe?

Mvh Kim

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 30-12-03 10:29

hej..
det må være fordi dit scartstik tager over... har du andre muligheder for tilslutte det.og hvad med videoen er den tænd ell slukket hvis den kan uden tvet også slukker..

xtrain..

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-12-03 10:44

Mange tv idag har en funktion, at når der er indgangsignal på scartbøsningen, slår de aut. over på AV (1,2,3).
Der findes sikkert en menu på tv'et, hvor du kan deaktivere denne funktion.
Ellers kom tilbage.

Godt nytår

MVH

Kommentar
Fra : kbe

Dato : 30-12-03 11:48

Hej xtrain og viskinge "peter"

Der er kun scart stik på TV'et.
Jeg kan ikke finde en sådan menu.

Mvh Kim

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 30-12-03 12:15

hej..

puha så ved jeg ik hvad det kan være... men jeg ved man kan få en scartbox hvor man kan omdirger ell helt slukke for signalet det var måske en mulighed.. har selv en virker ok..

xtrain.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-12-03 12:46

Hvad er det for et tv? fabrikat og type.

MVH

Kommentar
Fra : kbe

Dato : 30-12-03 13:00

Hej viskinge

Scansonic farve 14" RHO-1

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-12-03 15:46

Hejsa

det kan også gøres med et compusite stik
som denne
http://www.sandberg.it/img/prod/lg/502-18_lg.jpg
dette forhindre musik anlægget at "snuppe billedet"
der skal skiftes til "AV" før der er billed.

http://www.sandberg.it/img/prod/lg/504-84_lg.jpg
eller hvis du har S-vhs
http://www.sandberg.it/img/prod/lg/501-22_lg.jpg

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-12-03 19:43

på fjernbetjeningen AV en gang eller 2 så burde den slå over på tv

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 01-01-04 23:04

hej.
Du gør det som DK lige har henvist en link til.
Det stik kan du indstille på in i Tv, så virker det.
Samme problem har nogle prosonic fjernsyn.
Køb et kabelsæt ved Jem & Fix det er billigt , kostede sidste gang jeg
så prisen 69,75 kr. ( stikket er i sættet)
Hos A-Z koster det samme kabelsæt vistnok 169 kr. (løst stik 99 kr. )

kaj

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-01-04 17:56

Hejsa
har du fået løst dit problem ?? er du så rar at lukke denne tråd

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-07-04 07:36

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-04 08:37

så afslut venligst dette spørgsmål

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-05 21:09

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : kbe

Dato : 20-10-05 09:23

Tak for svaret dk.