/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hardisk skuffe..... SCSI og RAID ?
Fra : NegoZatoR
Vist : 428 gange
50 point
Dato : 30-12-03 09:06

Nu har jeg flere gange taget min Hardisk skuffe til og fra..for, hver gang jeg sætter den til, er der et problem. Computeren melder fejl...hvis jeg vil bruge "Daemon Tools". "No SCSI or Raid Driver found" siger den.. har prøvet at finde drivere men uden held.. hvad skal jeg Gøre ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-03 11:19

"Kører" Raid/scsi eller sætter du bare en HD til som lager.
Hvis du vil "køre" Raid, skal det bestemmes inden du installerer.
Scsi drivere kan lægges ind også i indstallationsfasen.
HD i skuffe som lager bør være slave på samme kabel som HD med styresystem.
HD i skuffe på kabel "2" bør være master men ikke aktiv, da der ikke må være to HD som er aktive samtidig (undtaget Raid altså)
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 50 point
Dato : 30-12-03 12:43

Det kunne hjælpe hvis vi vidste hvilken type HD du har, og hvilken type RAID controller.
Evt. også hvilken type PAID du forsøger at etablere.
Hvor mange HD har du ellers i din maskine?

mvh. Per

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 02-01-04 21:45

Hmm jeg har kun EN hardisk som køre som slave, da den ikke gider at køre som Master..... ! Men når jeg så sætter den i skuffen siger den en fejl i Enhedshåndteringen..., der mangler en driver til SCSI/RAID....????

hmm.. Er der foreskel på hastigheden af SATA eller IDE.....!???
hvis der er hvad er foreskellen så??

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 02-01-04 21:45

Hmm jeg har kun EN hardisk som køre som slave, da den ikke gider at køre som Master..... ! Men når jeg så sætter den i skuffen siger den en fejl i Enhedshåndteringen..., der mangler en driver til SCSI/RAID....????

hmm.. Er der foreskel på hastigheden af SATA eller IDE.....!???
hvis der er hvad er foreskellen så??

Godkendelse af svar
Fra : NegoZatoR

Dato : 15-08-06 09:57

Tak for svaret Per.Frederiksen.