/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
tænd - sluk baggrundslyd
Fra : bentjuul
Vist : 535 gange
200 point
Dato : 30-12-03 00:38

På min hjemmeside har jeg noget baggrundsmusik kørende i midi format. Det kunne være rart at de der er inde på hjemmesiden kan slå musikken fra og til på en knap.

En god løsning til hvordan jeg gør det, søges? Eller hvor finder jeg et javascript eller lignende jeg kan bruge og sætte ind på siden?

Mange glade hilsener til alle
bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-12-03 01:44

Hej.

Hvilken afspiller bruger du??
ellebye

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-12-03 02:02

Hej ellebye

Jeg har kun en enkeltlinie i header som du kan se her

<head>
<title>Capricornus</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<bgsound src= "Musik/romance.mid" loop="-1">
</head>

og jeg er godt klar over der skal noget mere til, men hvad?

bentjuul

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 30-12-03 07:48

Tryk på ESC så slå musikken fra

Accepteret svar
Fra : croaks

Modtaget 200 point
Dato : 30-12-03 07:58

(Tryk hèr for at pause eller stoppe musikken :)
<//EMBED SRC="musik/bridal.mid" WIDTH="150" HEIGHT="70" AUTOSTART="true" LOOP="true" TYPE="audio/midi">
<EMBED SRC="musik/bridal.mid" WIDTH="72" HEIGHT=27" AUTOSTART="true" LOOP="false" TYPE="audio/midi">

GODT NYTÅR

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 30-12-03 08:03

Tilsvarende for MP3 bliver det
<p><embed src="musik.mp3" type="audio/x-mpeg" width="225" height="125" controls="console"><noembed><a href="musikfil.mp3">musikfil.mp3</a></noembed></p>

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 30-12-03 08:11

Så er der den med lyd når man holder musen over links

Here is the JavaScript, it goes in the page heading, between the <head> tags:
Kode
<script LANGUAGE="JavaScript"><!--
// Get more free javascripts at http://jsarchive.8m.com
var aySound = new Array();
// Below: source for sound files to be preloaded
aySound[0] = "laser.wav";
// DO NOT edit below this line
document.write('<BGSOUND ID="auIEContainer">')
IE = (navigator.appVersion.indexOf("MSIE")!=-1 && document.all)? 1:0;
NS = (navigator.appName=="Netscape" && navigator.plugins["LiveAudio"])? 1:0;
ver4 = IE||NS? 1:0;
onload=auPreload;
function auPreload() {
if (!ver4) return;
if (NS) auEmb = new Layer(0,window);
else {
Str = "<DIV ID='auEmb' STYLE='position:absolute;'></DIV>";
document.body.insertAdjacentHTML("BeforeEnd",Str);
}
var Str = '';
for (i=0;i Str += "<EMBED SRC='"+aySound[i]+"' AUTOSTART='FALSE' HIDDEN='TRUE'>"
if (IE) auEmb.innerHTML = Str;
else {
auEmb.document.open();
auEmb.document.write(Str);
auEmb.document.close();
}
auCon = IE? document.all.auIEContainer:auEmb;
auCon.control = auCtrl;
}
function auCtrl(whSound,play) {
if (IE) this.src = play? aySound[whSound]:'';
else eval("this.document.embeds[whSound]." + (play? "play()":"stop()"))
}
function playSound(whSound) { if (window.auCon) auCon.control(whSound,true); }
function stopSound(whSound) { if (window.auCon) auCon.control(whSound,false); }
//-->
</script>

Just edit this one line of the above code and change the sound file name to the name of the file you will be using:
aySound[0] = "laser.wav";
My sound files name is laser.wav

Then add the below code in the link html code:
Kode
<a href="YourPage.html" onMouseOver="playSound(0)" onMouseOut="stopSound(0)">Move mouse over to play sound</a>

http://jsarchive.8m.com/

- Croaks

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 30-12-03 10:36

Tak for svaret croaks. Det er jeg for, jeg har afprøvet det og var lige hvad jeg manglede.
Godt til dig
bentjuul

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 30-12-03 11:37

Jamen selv tak glad for at kunne hjælpe :)