/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Startproblemer på Aerox.
Fra : Mordex
Vist : 509 gange
48 point
Dato : 29-12-03 22:31

Hej.
Jeg kan ikke starte min Aerox. Den kørte fint nok i går. Men da jeg ville starte den i dag, ville den ikke. Jeg prøvede at sparke den i gang ca. 50 gange, og en gang imellem ud af de 50 gange (ca. 5-6 gange i alt) sagde udstødningen mærkeligt. Det var ligesom om der sprang et eller andet. Jeg ved ikke om den fik for meget benzin, men den ville heller ikke starte uden chokeren.
Hvad kan det være?

Mvh,
Mordex.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 58 point
Dato : 29-12-03 22:45

Hvis den bare er forslugt, er det af med tændrøret, hvis det er vådt så varm elektroden med en lighter. (Se også efter der ikke sidder noget mellem elektroden)
Luk for benzinen, hold gashåndtaget i bund, og spark 10 gange, sæt tændrør i og start uden choker og stadig med benzin lukket, åben først benzinen efter 7 spark og prøv igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : F.E.Larsen

Dato : 30-12-03 10:18

Hvis pallehansens forslag ikke virker, tror jeg den mangler kompresion, årsag kan være følgende:
-Defekt membran
-Defekt toppakning
-Defekte stempelringe

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 30-12-03 10:22

Evt. prøv også lige først se om dit tændrør gnister! Det kan sagtens ligepludselig gå i stykker og lad være med at gniste..! Skru tændrøret ud, tag tændrørshætten på og lig tændrøret så gevindet lige rør stellet, så kickstart den og se.

Hvis tændrøret ville jeg starte med at gå ned til den lokale scooter forretning og købe et nyt tændrør koster som regel ca. 30 Kr. Så håber jeg det vil løse problemmet, ellers vender du lige tilbage så må vi systematisk til værk

Godt Nytår folks..!
Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 30-12-03 13:11

Jeg prøver lige at kigge på tændrøret.
Vender tilbage hurtigst muligt.

Kommentar
Fra : F.E.Larsen

Dato : 30-12-03 13:14

Hvis den ikke gnister kan det også være din CDI tænding.

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 30-12-03 13:38

Ehhh..... F.E.Larsen, det kan også være tændrørshætten, Tændspolen, dårlig stelforbindelse, det kan være 100 ting.. men lad os nu lige gå systematisk til værk !! Jeg tvivler RIMELIG stærkt på det er CDI tændingen min ven
Lad os nu lige først se om det er tændrøret... !

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 30-12-03 14:47

Tak for svaret pallebhansen.
Det var vist tændrøret den var gal med. Jeg askruede tændrøret af og rensede det med en klud, og........så startede den første gang. Tak for hjælpen.
Nu er jeg glad igen, for så skal jeg ikke cykle mere. En dag på cyklen var nok for mig.

Jeg ønsker alle et godt

Med gladelig hilsen,
Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 14:53

I "gamle dage", havde vi altid en tændrørsnøgle og et extra tændrør i lommen.
Ja selv GOD JUL eller nu: GODT NYTÅR.
VH Palle Hansen