/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Newbee tegneprogram
Fra : sden
Vist : 657 gange
120 point
Dato : 29-12-03 22:16

jeg er ved at lave et tegneprogram men jeg kan ikke helt finde ud at lave så man også kan tegne figure. altså ligesom i Paint

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 120 point
Dato : 30-12-03 01:39

Hej sden,

øh... såvidt jeg husker er der vist nogle program stumper med source code på planetsourcecode... -->
http://www.planet-source-code.com

det er nu godt nok et stykke tid siden jeg sidst har været inde på siden... men såvidt jeg husker har jeg set noget mht. at lave et tegneprogram og så VB... det kræves dog at være medlem hvis man ønsker at downloade mere en 3 tring derinde fra... men det er gratis at blive medlem af siden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 02-01-04 16:25

Hej sden
Jeg vil give Strarup ret i at den hurtigste løsning, simpelt hen er at finde en egnet komponent og bruge den.

Men i std VB er der jo også Line og Shape elementer.
Hvis du opretter dem som et control array, kan du placere flere forskellige former med forskellige baggrundsfarver.
Du skal bruge mousedown og mouseup events. Eventuelt på en frame.

/ Michael Christoffersen

Godkendelse af svar
Fra : sden

Dato : 02-01-04 20:23

Tak for svaret strarup. Men det var jo ikke særlig præcist.