/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er en .DLL-fil??
Fra : nicolehh
Vist : 1901 gange
200 point
Dato : 29-12-03 18:56

Jeg har et kæmpe problem, som jeg bare ikke kan finde ud af...
Håber der er nogen der kan hjælpe mig?!!?

HVER gang jeg starter min Pc op, MS win-98, kommer der en advarselsboks frem hvori der står:

"Fejl under programstart!
en nødvendig .DLL-fil, EGNSENGINE.DLL, blev ikke fundet."

Den eneste mulighed der er for at komme videre er ved at klikke "OK"

Der er ikke noget, der ikke virker som det skal, ej heller noget der mangler eller er tilføjet, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der er galt!??!

Syntes der er underligt at den pludselg ud fra den blå luft er begyndt på det, det kom fra den ene opstart til den anden...
Uden at noget var ændret! - Så vidt jeg ved!!

Hvis nogen her kender svaret, vil jeg gerne have det skåret ud i pap, bøjet i neon og ind med ske!!!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-12-03 19:00

En .dll fil er en (binær) samling af rutiner, som man kan kalde op fra andre
programmer. Windows sørger for at hente filen ind, og at køre den eller de
rutiner, programmet har kaldt i den

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 29-12-03 19:03

hej.. måske kan dette hjælpe..

Dynamic Link Library:
A .DLL file is a support file and is used by one or more programs. As an example, if several parts of a program need to perform the same action that action may be placed into a .DLL file (library) that the various program parts can all use. This saves space and makes it easier when that particular routine needs to be updated. You should never have a need to "open" a .DLL file on its own; indeed, there really is no way to do so.

og her er et link der måske kan afhjælpe dit problem..http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/servicedesks/fileversion/dllinfo.asp&SD=MSDN

mvh. xtrain..

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-12-03 19:03

som hvad??

Og når den nu mangler, burde der så ikke være noget der ikke virker??

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 29-12-03 19:05

Hej nicolehh

Hvis du vil undgå denne fejlmeddelelse, akn du downloade den her.

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?egnsengine

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-12-03 19:05

Hvis den mangler er det for det meste at der er et program, der ikke kan køre. Så henter man den dll fil man mangler på nettet og så virker det igen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-12-03 19:07
Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-12-03 19:08

Arlet> hvor??

Når jeg nu ikke er stødt på et program der ikke virker, ved jeg jo ikke hvad jeg skal søge efter!??

Frank>

Hvis jeg fjerner beskeden, fjerner jeg jo ikke fejlen, eller???

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-12-03 19:10

Arlet> og hvor skal jeg gemme den??

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-12-03 19:11

Søg ikke efter noget, hent filen, så kommer fejlmeddelsen ikke mere.

Eller lav en repair, så kommer fejlmeddelsen heller ikke mere

Og når fejlmeddelsen ikke kommer mere, så har du ikke fejlen mere

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-12-03 19:12

I windows mappen ligger de fleste .dll filer, så prøv der.

Ellers lav den repair, så er du sikker på at det virker

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-12-03 19:13

og hvordan laver jeg en "repair"??

Som først skrevet, den skal skæres ud i pap og bøjes i neon... *GGG*

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-03 19:31

Filen kan du i hvert fald hente her: http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?egnsengine
Klik nederst på siden: Click her to go to download...

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-12-03 19:36

Rellom> Er det ikke den samme som arlet lagde til mig??

arlet> det er gjort, den er unzipped, men det virker stadig ikke!!??!!
Hvordan med det "repair"??

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-12-03 19:57

xtrain> linket virker ikke, heller ikke hvis jeg tager det hele med... *s*

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-12-03 20:09

Du tager din 98 skive og installer 98 oveni den gamle installation og så har du lavet en repair, uden at have slettet dine indstillinger

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-03 20:24

Nicoleh> Jo, det er den samme, som arlet har lagt.
Det havde jeg ikke set. Sorry.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-12-03 20:24

Oki, det prøver jeg lige i morgen, så vender jeg tilbage, så nu må vi se!! Takker!!!
*ss*

(det kunne du jo bare have sagt) *ggg*

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-12-03 20:26

Det skal du ikke undskylde Rellom, det kan jo ske for selv den bedste, det er jo også lige sket for dig, ikk´!! *ggg* *ss*

Men ellers tak!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-12-03 21:08

Hej nicolehh,

øh... jeg vil foreslå dig at vente med at geninstallere win98 idet du så ka' risikere, at du ska' til at geninstallere alle dine programmer, idet du ka' risikere at den laver en ny registreringsdatabase, hvori dine programmer ikke er registreret i...

kommer der andre beskeder, evt. hvilket program det er?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 21:14

Har du et program der hedder noget med Gator,for det ser ud som om den dll fil der er tale om stammer fra et gator relateret program Adware/spyware

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/dlllibrary/egnsengine

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF8&oe=UTF8&q=EGNSENGINE.DLL
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 21:17

Masser af andre med samme problem/\

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-12-03 21:21

Manse9933-> Det kunne da godt tyde på snavs.

Skal jeg lige tjekke computeren for snavs.

Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.webattack.com/get/hijackthis.html

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 21:21

Du kan prøve at søge på Gator,på din pc.
http://groups.yahoo.com/group/JFWlite/message/89821
Manse9933

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 200 point
Dato : 29-12-03 21:22

Manse9933-> Det kunne da godt tyde på snavs.

Skal jeg lige tjekke computeren for snavs.

Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.webattack.com/get/hijackthis.html

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-12-03 21:23

Hov. 2 gange..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 21:25

jep,noget skidt og møj

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 21:34

Mens vi er ved gator så skifter de navn,det er rart at vide i fremtiden
http://arstechnica.com/archive/news/1067527146.html?foo=World
Banditos.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 21:36
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 21:37

kik kun på siden lad være med at rode rundt inde på denne.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-12-03 21:41

Skal ikke engang på ind på www . gator . com

Den går lige i mine klassificeret websteder, så tryk ikke på det link!!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 21:43

jeg har ikke problemer med den,spywareblaster

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 21:44

man skal bare ikke klikke på de link's der er der inde

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 30-12-03 16:15

jeg har ikke gjort noget endnu.. *ss*

dropper geninstalleringen.. *ss*

den skriver ikke andet end det jeg har skrevet øverst!!

har ad-aware!!
kan det være noget der??

Hvad bliver i enige om jeg skal prøve?? *ss*
venter spændt!

Godkendelse af svar
Fra : nicolehh

Dato : 30-12-03 18:56

Tak for svaret arlet.

Det var dig der førte mig på sporet... *ss*

Det jeg gjorde da jeg havde været inde for at læse "sidste nyt", var at jeg kørte Ad-Aware, igen igen, og denne gang fandt den en del, bl.a. noget Gator og lidt Cydoor, derefter var den, som renset fra djævlen!!

Ingen fejlmelding, men den var ikke klar til start lige efter det, for den begyndte at brokke sig gevaldigt over, at jeg åbenbart havde opdaget "synderne". Så den fik lige tørt på, et par gange med Ad-aware igen, og så en omgang grundig viruskontrol, og så bukkede den under, og nu kører den fint!

Så mange tak, for inddirekte hjælp!! *ss*

Kommentar
Fra : Manse9933