/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
animeret ur til website?
Fra : dux_delux
Vist : 428 gange
50 point
Dato : 29-12-03 18:03

Hallooo der!

Jeg er på udkig efter et realtime/ animeret ur til min webpage, som automatisk opdateres..
Helst vil jeg ha et med flere forskellige tidszoner, fx. Milano, Stockholm, Miami, Sydney...osv...
så jeg har tjek på alle mine venner.... (og ikke forstyrrer dem på ukristelige tidspunkter...)

Har I nogle fif? Alt modtages med interesse!!

Takker!

// Dux

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 29-12-03 18:19

Hmmmm! Helt nøje kan jeg ikke følge dit spørgsmål, men et worldwide ur kan du finde her:

www.sikkerhedidanmark.dk - nederst venstre kolonne - klik på "klokken"

Det er en japaner, der har udviklet dette kunststykke, og dine venner overalt i verden vil se deres egen tid, når de tjekker ind på din hjemmeside.

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 29-12-03 18:27

Jo, tak Semmer!!...den kender jeg... meget läkker!
men jeg vil altså ha fx 4 forskellige ure liggende på en side, som hver repräsenterer en vis tidszone..

som fx her, hvor man kan personalisere sine egne ure...
http://www.timeanddate.com/worldclock/personal.html
http://www.timeanddate.com/worldclock/personalapplet.html

men det skal helst väre .gif - ikke htm, html.... altså ikke et link man skal fölge...
men ligge direkte på min side...

Anyone?

Takker!

// Dux

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 29-12-03 22:05

hvis du gerne vil lave et ur til din HP så er et script nærliggene... det henter tiden fra den lokalt PC. og derved også uden om alt tidszone besværet har et hvis det er ...

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 29-12-03 22:17

tak bokke....kan du forklare lidt närmere? ;)

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 29-12-03 23:03

læg denne kode mellem head og head på den side hvor uret skal være

<!-- SCRIPT STARTER HER -->

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--Gamle browsere springer over herfra
function visKlokken() {
var tid = new Date();
var time = tid.getHours();
var minut = tid.getMinutes();
var sekund = tid.getSeconds();
var klokkeSlet = ((time < 10) ? "0" : "") + time;
klokkeSlet += ((minut < 10) ? ":0" : ":") + minut;
klokkeSlet += ((sekund < 10) ? ":0" : ":") + sekund;
document.digitaltUr.tidsFelt.value = klokkeSlet;
timerID = setTimeout("visKlokken()", 1000);
}
// Gamle browsere springer over hertil-->
</SCRIPT>