/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Cd med ridser?
Fra : Rikke88
Vist : 1173 gange
10 point
Dato : 29-12-03 17:57

Når man nu har en ekstremt ridset cd, der oven i købet hakker virkelig meget, er der så nogen, der har en god/let opskrift på hvordan det fjernes? ;D

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 20 point
Dato : 29-12-03 18:13

gnid tandpasta hen over cd'en og rens bagefter med lunken vand og en fnugfri klud!

Kommentar
Fra : janpersson

Dato : 29-12-03 18:27

Hej rikke

der findes et værktøj til at reperarer cd'r med det heder en CD-høvl se dette link
http://www.pc-forum.dk/index.asp?kat=visgen&id=21

instrumentet kan bruges igen og igen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-03 18:45

Hvis du selv vil rense din cd, så husk lige, at det altid skal være fra midten og ud mod kanten. Hvis du gør det i "cirkelbevægelser", så hjælper det ikke, men du ødelægger din cd.
mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : Rikke88

Dato : 30-12-03 22:02

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-03 23:18

Det virker ikke altid, men håber det virkede i dit tilfælde

Kommentar
Fra : buhoo

Dato : 03-01-04 00:39

Det med tandpasta virker, men der er en ulempe. på Cd'en er der en overflade som vil blive fjernet, det resultere i at cd'en bliver endnu mere skrøblig. altså riserne kommer hurtig igen vid man ikke passer på.