/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
amitech freenote kan ikke boote
Fra : granslam
Vist : 620 gange
350 point
Dato : 29-12-03 17:50

har lige købt en brugt amitech bærbar jeg får først skiverne til den på torsdag
men jeg ville have at hvad der hedder amitech ud af den så jeg kørte partition magic 8.0 og slettede partitionerne og oprettede nogle nye og formatrede dem så genstartede jeg maskinen med win xp pro og nu skriver den no bootable cd in atapi cd-rom mit andet store problem er der ingen floppy drev. hvilken filer skal den bruge og hvor finder jeg dem jeg har en anden maskine med win xp pro på hvad gør jeg
mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-12-03 18:17

jeg får også en mulighed om at boote på lan men hvordan gør man det
mvh Granslam

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 29-12-03 18:34

hej..
jeg er ikke sikker. men du skal være sikker på at den botter på cd-r drevet.. en win 98 bootdisk kan du få her http://www.best-downloads.de/index.php?cat=Dos&head=Boot-Disketten prøv at brænd det på en skive og se om den vil.. køre det installer du win 98 når den er installeret hiver du xp i og installere den.. det har redet mig mange gange..

xtrain

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-12-03 18:35

Du kunne jo bruge bootdisk fra Win 98 eller me eller fra http://www.bootdisk.com/ og brænde dem på CD.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-12-03 18:42

jamen kan jeg så ikke downloade en boot disk til xp pro ???
eller skal der være win 98

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 29-12-03 18:52

hej pallebhansen..
det kommer vist an på om der er fat ell ntfs.. men gør du om jeg har skrevet virker det sikkert..

xtrain

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 29-12-03 18:53

ups!! den var ment til granslam..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 18:53
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 18:59
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 19:00

Hov nu så jeg at du ikke har diskette......sorry

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 19:10

Hvis du har en bootable CD med et styresystem.
Læg det ind >indstaller>partiton magic>minimer partitionen med styresystemet så du har fri plads>sæt XP cd ind og kør den fra det lille styresystem>vælg den frie plads til XP>slet det lille system bagefter>ryk XP på plads.
Husk lige at genstarte efter hver store operation med PM.
Denne vej har jeg dog aldrig prøvet, men mange andre.
Emesen.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-12-03 19:23

den vil ikke boote op på noget som helst jeg har prøvet win 98 win xp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 19:35

Du skrev boote på nettet - altså har den netkort.
ikke alle win 98 cd er bootable.
For den står vel til boot på cd-rom
Så kan du måske med et krydset netkabel snakke med den anden comp.
eller med et lige netkabel via hub/switch se den anden comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-12-03 19:36

jeg har ntfs

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-12-03 19:41

ja den stå på boote cd/dvd der er fire start(boot)op muligheder og alle er sat til cd/dvd
men hvordan kan jeg komme i kontakt med den når jeg ikke kan skrive noget som helst i promten

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 19:45

Du er så nødt til at bruge en bootable CD.
De andre boot mulighedder er vel HD/usb/lan
Emesen.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-12-03 19:47

jepp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 19:52
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 19:53

Der findes usb overføringskabel fra Sandberg og THansen men jeg ved ikke om det kan køre direkte uden windows i den ene ende.
med et net kabel er det muligt du kan hente eller direkte indstallere fra den anden comp, men det er også ukendt for mig.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 19:55
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 20:08

Du kan prøv og undersøge dit problem,med disse værktøjer, om patitionering, kræver brænder værktøj som kan brænde iso filer til cd f.eks, nero.

http://www.webattack.com/screenshots/ultimateboot.htm

http://www.webattack.com/get/ultimateboot.html
Manse9933

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-12-03 20:08

manse9933 det første link med nero har du mulighed for at uddybe det lidt da jeg ikke er en haj til engelsk

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-12-03 20:12

manse9933 dine links med at lave en boote disk er sikkert ret gode hvis man forstår hvad man laver og det gør jeg ikke

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-12-03 20:14

du spurte om du kunne få startdisk i med til win98 til xp,det kan du her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994&Product=winxpINT (pc manse har osse henvist til startdisk til xp)
de indeholder 6 diske og du skal indstallere den der er til din xp home/pro sp1 (med/uden service pack 1)
husk at den viser sjulte filer når du ligger dem ind på cdrom.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-12-03 20:27

xou
ja men skal jeg først udpakke dem også brænde dem??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 20:36

First Of All You Need A Cd-Burner, Nero Burning Rom v5.5 or higher
først skal du have en cd brænder og Nero ---"---Rom v 5.5 eller højre
---------------------------------------------------------------------
A Floppie Drive, A Blank CDR Disk
Et diskette drev og en blank CDR skive
----------------------------------------------------------------------
When You Have Everything: <<når du har alting
----------------------------------------------------------------------
Load Up Nero With Your Floppy In The Drive And Blank Cd In The Cd-Recorder
StartÅben nero med din diskette i diskette drevet og en blank cd i cd-brænderen.
------------------------------------------------------------------------
Close The Wizard << luk guiden ???+
-----------------------------------------------------------------------
Hold Ctrl + N << hold Ctrl+n nede
-----------------------------------------------------------------------

Until A Box Appears <<< indtil der dukker en boks frem
-----------------------------------------------------------------------
Scroll Down The List Until You Reach CDROM (Boot)
Rul ned i listen indtil du kommer til cdrom (boot)
----------------------------------------------------------------------
Click It <<klik på denne
----------------------------------------------------------------------
Bootable Logical Drive Must Be A: <<bootable logiske drev skal være A:
----------------------------------------------------------------------
Click The Burn TAB <<klik brænd
---------------------------------------------------------------------
Click New <<klik ny
----------------------------------------------------------------
Click File <klik fil
--------------------------------------------------------------
Then Write Cd ,klik skriv/brænd cd
--------------------------------------------------------------
Then Write <<Brænd
-------------------------------------------------------------
Done <<færdig
---------------------------------------------------------------
Du skal selvfølig have dine Boot filer parate.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 350 point
Dato : 29-12-03 20:40

du heter boot filerne fra disketter og brænder dem over på cd med nero,nu skal du lege,dig frem.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 20:48

henter,ja men skal jeg først udpakke dem også brænde dem,ja
men prøv lige med en enkelt boot diskette f.eks, xp pro eller hvad det nu er
for et system du vil indstallere.

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 29-12-03 20:50

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 20:53

lad os nu se om det virker,ellers skriver du bare igen i denne tråd så prøver vi en af de andre løsninger.