/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke sende mail til en hotmail adres~
Fra : Fiona
Vist : 1488 gange
200 point
Dato : 29-12-03 15:37

Hej
Mon der er en der kan hjælpe mig ? Outlook expres strejker når jeg vil sende til en hotmail adresse hver gang kommer denne meddelse -------Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren.
Den afviste e-mail-adresse var 'likusuka@hotmail.com'.
Emne 'test', Konto: 'mail.hafnet.dk', Server: 'mail.hafnet.dk', Protokol: SMTP,
Svar fra server: '550 not local host hotmail.com, not a gateway',
Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79------ Hvad betyder det og hvad gør jeg ved det ?
MvH Fiona

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 16:11

Fejlmulighedder:
Forkert adresse (normalt lægger man ikke andres mailadresse til offenlig beskuelse)
Du sender en fil med der er for stor.
Du sender til for mange på en gang (spambremse) prøv at sende en enkelt meddelelse
Modtagers mailbox er fyldt op
Emesen.

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 29-12-03 16:18

1. Det er min egen mailadresse til testning (netop for ikke at offentliggøre andres)
2. Der er ingen fil vedhæftet
3. Jeg sendte kun den ene
4. Mailboxen er næsten tom

Fiona

Kommentar
Fra : janpersson

Dato : 29-12-03 16:19

Adressen er tilsyneladende korekt, jeg har sendt en mail fra hotmail til den, og den kom ikke tilbage

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 16:23

ok - så sender jeg en mail som test.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 29-12-03 16:24

eller vedkommendes email er sat op til.........

Eksklusiv - du modtager kun e-mail fra adresser, som findes på listen Kontaktpersoner, servicemeddelelser fra Hotmail og meddelelser, som du har erklæret dig indforstået med at modtage fra MSN.

............så afviser dig.

Grethe

Kommentar
Fra : janpersson

Dato : 29-12-03 16:25

jeg har haft problemet på min arbejdsplads, jeg kunne ikke sende til adresser der endte med COM, kan desværre ikke huske hvad jeg gjorde, men det var noget med indstillingerne i outlook, jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 29-12-03 16:28

jeg har lige modtaget mailen (gennem outlook)
har prøvet at deaktivere antispam (det hjalp ikke )
MvH Fiona

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 16:31

Ok - du har været inde og indstille alle med .com til at være bandlyst.
Hvis du har den hængende på din autlook Ekspress kan du ikke indstille så meget, men du kan åbne den i MSN - webmail og så kan du indstille.
http://www.msn.dk
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 16:46

Den virker vist - for min er jo besvaret.
Så dit problem kan være at du ikke kan sende til flere på een gang.

>Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren.<

Emesen.
Den lille dansende banan kan du h-klikke og gemme, og så kan den bruges ved indsæt billede (når du har markeret html i formater)
Emesen.

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 29-12-03 16:52

Hej emesen
Prøv lige og tjek afsender adressen .
den var så sød at jeg var nød til at besvare den

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 17:00

Den ser da almindelig ud.
Message-ID: <20031229152748.3ff047f43f419@hotmail.com>
Received: from 194.255.114.43 by sea1-dav21.sea1.hotmail.com with DAV;
   Mon, 29 Dec 2003 15:27:48 +0000
X-Originating-IP: [194.255.114.43]
X-Originating-Email: [likusuka@hotmail.com]
X-Sender: likusuka@hotmail.com
From: "Likusuka" <likusuka@hotmail.com>
To: "emesen" <emesen@hotmail.com>
References: <20031229151537.3ff045191199f@hotmail.com>
Subject: Re: test fra emesen
Date: Mon, 29 Dec 2003 16:27:40 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
   type="multipart/alternative";
   boundary="----=_NextPart_000_0011_01C3CE28.ADD643E0"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165

Den er sendt fra OE5 og retur fra OE6
Emesen.

Kommentar
Fra : janpersson

Dato : 29-12-03 17:04

det bliver desværre ikke i dag jeg vender tilbage
men held og lykke
prøv evt. www.eksperten.dk

Jan

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 29-12-03 17:15

kan godt se hvad du mener .Du må undskylde men jeg kan snart ikke følge med mere (ikke så god til pc'er )
Jeg kan ikke sende fra min .dk mail adresse til hotmail
Fiona

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 29-12-03 17:37

OK bare tag det roligt, der er ingen som jager med dig.
Jeg går ud fra at du har en tdc.dk mail adresse. (den skal du ikke vise her)
den kan også behandles fra webmail sådan:
http://mail.tdconline.dk/
Denne vej kan du sende via tdc. med din emailadresse og password
Det er også her der kan indstilles.
Hvis du kan sende fra tdc webmail så er din "mailkonto" ok og så er det bare din outlook Express som laver ballade.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 29-12-03 17:53

Jeg har en net.dk adresse (antenneforening)
de bruger en net mail som jeg overfører til outlook
nu vil jeg prøve at gå direkte der ind og se om det virker derfra . Glæder mig til at gi' dig point
Fiona

Godkendelse af svar
Fra : Fiona

Dato : 29-12-03 19:33

Tak for svaret emesen.
Det var outlook som var årsagen til balladen
Tusind og godt
MvH Fiona

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-03 19:37

Super - og i lige måde.
Emesen. godt