/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
drikkevarer, helst uden alkohol
Fra : vagnr
Vist : 2207 gange
200 point
Dato : 29-12-03 12:18

Jeg kan vældig godt lide vin til min varme mad og øl til min frokost, og så har jeg ko egentlig ingen problemer med drikkevarer, andet end sundhedsanbefalingerne. Derudover holder jeg meget af te (uden sukker), som jeg drikker 3-4 gange om dagen, og et glas isvand i ny og næ samt til rødvinen er heller ikke at foragte. Mælk på min morgenhø går også an ind i mellem, men det er synd at drikke for meget af kalvenes mad.

Men jeg har aldrig kunnet finde noget nemt og hurtigt alkoholfrit at drikke ind i mellem og til mad. Det gør ikke noget at det er noget jeg selv skal tilberede på forhånd, men skal kunne stå nogle dage i køleskabet bagefter, så man lige kan tage det (i stedet for en øl!) når man er tørstig og det skal gå stærkt eller som man kan holde ud at drikke til mad.

Det skal slukke tørsten, må ikke være sødt -altså hverken saftevand eller iste- og skal smage sådan, at det passer til mad, selv om jeg ikke forventer det kan erstatte rødvinen til en stor bøf.

Bare for en ordens skyld, jeg forestiller mig ikke at der er én drik, der kan alt det, så jeg er interesseret både i noget man kan drikke for tørst i dagens løb og noget andet, der kan passe til mad.

Det kunne måske gøre at jeg turde have et nytårforsæt om at drikke mindre alkohol!!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-12-03 12:26

Find et bedetæppe,vend øjnene mod himmelen, sig 3 x ave maria og dit ønske går måske i opfyldelse.
Det bliver trist og så lige til [nytår), men held og lykke.
Godt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-12-03 12:47

Hej
Det lettest du kan gøre er at fylde noget koldt vand i en kande og sætte den i køleskabet...
Skal det samge af lidt kan du tilsætte et pardråber Limesaft, ellers bare drik det som det er.
Vi er blevet lidt forvent med at det hele skal smage af noget.
Hvis du bliver træt af vand skal dine smagsløg nok fortælle at du skal knappe en øl op.
skål.
Benjamin

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-12-03 12:50

Cider er en udmærket drik der slukker tørsten på en varm sommerdag, og hvis du trænger til en øl, ja så tag en Nap smager lige så godt som en almindelig øl.

Herudover findes der en del alkoholfri vine, både rød og hvid, til enhver smag.

Skål

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-12-03 13:25

Lav en kande hyldeblomst med isterninger det gør i hvert fald lykke i min familie, det er til voksne!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-12-03 13:27

NB: du kan desuden bruge alkoholfri druevin.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 29-12-03 17:03

vagnr
Jeg kan ikke lade være med at
Du har da ret i at du som ko ikke egentlig har problemer med drikkevarer. Mælk på dit morgenhø går jo også an.
Drik du det, der bliver serveret, når du står i stalden, nyd det så længe du kan.

ans

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-12-03 18:24

Man kan også købe NAP, men - desværre er det ikke helt alkeholfrit - men næsten.

ZZ

Kommentar
Fra : bentek

Dato : 29-12-03 20:54

En kande isvand med citronskiver i. Det er godt. Klarer smagsløgene - slukker tørsten - ser indbydende ud. Hvad mere kan man forlange ?? Prøv også med agurkeskiver !!!

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 29-12-03 21:30

Det er ikke lige sæson for hyldeblomst, men det varer forhåbentlig ikke så længe...
Opskriften kan du få på ethvert apotek og det er en sand vitaminbombe(hyldeblomstdrik) Du kan også købe dybfrosne frugter, give dem en tur i blenderen, med mælk eller fløde alt efter "fylde"... P.t. er jeg hooked på rødvinstoddyer; Halvt kogende vand og det samme rødvin (billig) blandes med sukker og citron efter smag, den er også god hvis man har en solid influenza, da den kan give varmen...Promillen er ubetydelig!!!Men husk, som min læge siger; du skal drikke et glas vand hver gang du drikker en genstand (jeg har spurgt om man kan drukne)ha, ha!
Godt nytår L.a

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 29-12-03 21:30

Det er ikke lige sæson for hyldeblomst, men det varer forhåbentlig ikke så længe...
Opskriften kan du få på ethvert apotek og det er en sand vitaminbombe(hyldeblomstdrik) Du kan også købe dybfrosne frugter, give dem en tur i blenderen, med mælk eller fløde alt efter "fylde"... P.t. er jeg hooked på rødvinstoddyer; Halvt kogende vand og det samme rødvin (billig) blandes med sukker og citron efter smag, den er også god hvis man har en solid influenza, da den kan give varmen...Promillen er ubetydelig!!!Men husk, som min læge siger; du skal drikke et glas vand hver gang du drikker en genstand (jeg har spurgt om man kan drukne)ha, ha!
Godt nytår L.a

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-12-03 13:37

Hyldeblomstsaft kan købes både i Føtex og Netto, det er rigtigt det ikke er sæson nu selv at lave det, men det er en forfriskende drink.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-04 11:00

Hej allesammen og tak for bidragene.

Desværre syntes jeg ikke jeg har fået noget nyt, både isvand med eller uden citron/lime og hyldeblomstdrik er jo velkendte og for længst afprøvede sager, og rigtig cider (fx fransk cidre brut) er lækkert, men indeholder mindst ligeså meget alkohol som øl og den svenske er udrikkeligt saftevand. Så jeg holder mig indtil videre til øl og vin.

Men da jeg jo ikke skal snyde for at give points har jeg valgt at give points ud fra en mere fri vurdering, nemlig af det sjoveste svar, og der syntes jeg altså ans var en vinder

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-04 11:02

Tak for svaret ans. Humor er stadig bedre end alkoholfri vin og øl

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-04 14:39

Husk at tage en griner mellem de "tår", som du får. Grin nu ikke for meget, så du bliver for tør i halsen.

mvh ans