/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
overfladen i badekar
Fra : nusa
Vist : 2344 gange
100 point
Dato : 29-12-03 10:52

Er der noget at gøre ved overfladen på et gammelt badekar?
Vores badekar er efterhånden 32 år gammelt; der er ingen kalkrande af nogen art, da det kun har været brugt meget lidt, men overfladen virker så mat, der er slet ingen blank glans.
Findes der noget, man kan bearbejde overfladen med? Det er nærmest for et syns skyld.
mvh
nusa

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 29-12-03 11:29

Hejsa

Der er flere midler du kan bruge, der alle har det til fælles at det er en polish af en eller anden type. Det nemmeste vil være at købe en svamp til vinyl-makeup. Den kan købes på tankstationer og i supermarkeder til ca 20 kr. Den skal du blot tørre badekarret af med. Som al anden polish er det naturligvis ikke en behandling der er varig, men med begrænset brug, vil du have glæde af det i mange måneder.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 29-12-03 12:30

Jeg kan klart anbefale en spray som hedder Plexus, et produkt som er udviklet til fly industrien, for at undgå skidt på ruden og formindsker småridser på plexi glas/plast som forhindre udsynet, motorcyklister bruger det på visiret og andre på ruder i campingvogne.
Jeg har i min tidl. virksomhed solgt det til mange formål ,som kunderne var glade for , eks i badeværelset i campingvogne, men vil lige gøre opmærksom på ikke at bruge det på gulve eller bunden af badekaret , da det jo bliver glat og vandafvisende bagefter, så man skal passe på ikke at glide.....nemt at bruge , spray på tør efter .....
kan købes i mange mc butikker og muligvis også båd- samt autotilbehørs butikker..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-12-03 13:26

32 år, sa så har det da også gjort sin pligt, og kan nok aldrig helt få sin glans igen, ved du at der er specialfirmaer, der sætter en ny indmad i, simpelthen en skal der lægges indeni, og tætnes foroven, så ligner det et nyt badekar igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-12-03 14:17

Prøv med UltraGlozz Superpolish. Jeg har camperet i mere end 30 år og har prøvet mange forskellige ting, gennem årene. Jeg har aldrig oplevet noget så positivt som dette. Det renser og poler i en arbejdsgang, og kan gentages efter 24 timer. For hver gang kommer der et meget lille lag lagt på. Det gør matte ting blanke - så pas på i bunden. Prøv det evt først på kanten. Jeg har investeret i en Ditec behandling af bilen. Dette produkt gør det - for mig at se lige så godt - og på bilen holder det ca. 1 år. Kan købes hos en velassoteret campingforhandler, eller så prøv: www.ultraglozz.com eller 7027 6606.
Det er det mest enestående produkt jeg har prøvet endnu. Ca. 250-300 kr. for ½ ltr. der rækker til 50 badekar!

Accepteret svar
Fra : 1mokke

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-04 21:52

Alt ære og respekt til de andre besvarelser, hvis altså dit badekar er i glasfiber. Hvis det er et emaljebadekar så kan jeg varmt anbefale dig at spraymale det med en speciel maling til badekar, kan dog ikke huske hvad mærket er men den kan fåes i byggemarkede ex, silvan. Jeg har selv brugt det med et rigtigt godt resultat...Held og lykke med det!!

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 04-02-04 07:29

Hej

Jeg kan godt give 1mokke ret, men det er altså meget drastisk at skulle male et badekar. Dels fordi det er stort og besværligt at ud og få malet i ordentlige omgivelser, og så er det faktisk også lidt pebret i pris.

Så synes jeg iøvrigt NUSA at du bør lukke spørgsmålet.

mvh
Henning

Godkendelse af svar
Fra : nusa

Dato : 04-02-04 09:21

Tak for svaret 1mokke. Det er nok det eneste, som er brugeligt, så jeg gemmer ideen til en dag, hvor jeg synes, at jeg slet ikke kan lade være med at prøve.

Kommentar
Fra : 1mokke

Dato : 04-02-04 11:20

Synes lige at jeg vil tilføje at det slet ikke var så besværligt igen, badekaret skulle godt nok slibes inden, men jeg brugte en excentsliber til det meste og resten var håndkraft. Derefter afdækkede jeg væggen og fugerne med malertape og så bare derudaf med spray'en...Badekaret blev altså på sin plads imens. Så god arbejdslyst

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 04-02-04 11:31

Hej 1mokke
Vi lader lige solen komme lidt højere på himlen, det plejer at medføre, at energien til at få sådanne ting klaret stiger betydeligt.
Tak for svaret igen.
hilsen nusa