/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 95 til 98
Fra : pahus
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 29-12-03 08:43

Hvordan skifter jeg styresystem. Har nu windows 95, og vil nu instalere windows 98 da jeg vil på internet med
alm. modem forbindelse. Instalationsprogrammet til (net tid) kan kun køre på windows 98 og opad.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 29-12-03 08:54

Du lægger bare cd rommen i drevet og gør hvad pogrammet siger
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 09:02
Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 60 point
Dato : 29-12-03 09:06

du skal bruge:
1. en win98 bootdiskette www.bootdisk.com
2. en win98 cd,,, helst win98SE

Kort.!
1. isæt bootdisk
2. tændt pc'en (skal være indstillet til at starte fra disk).
3. formater harddisk (alt bliver slettet)
4. isæt win98 cd'en
5. genstart pc'en
6. installer win98 fra cd.
7. opdater win98 fra nettet.

Det lyder måske nemt/svært. men det kan det også være.
Hvad for en størrelse harddisk har du , er den delt i eks C: og D:
Vigtigt !!!! har du prøvet det før. ?
Hvis ikke må du have en mere grundig forklaring.
Så lad mig lige høre fra dig.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 29-12-03 09:42

Det kan gøres som Natmaden siger, men du kan også få fat i en Win98 opdatering, som så kræver at du har en tidligere Windows version (Win 95) installeret i forvejen. Den kan du installere uden at skulle slette data fra harddisken.

Men jeg vil da mene at TDC ikke skal være årsag til så drastisk et indgreb på din maskine. Du kan sagtens få hjælp til at sætte din modem-forbindelse op manuelt, uden at skulle bruge CD-rommen. Du har sikkert fået oplyst brugernavn, adgangskode, email etc. på en lap papir.
Det vil også kunne virke på Win 95.

mvh HJP

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-12-03 09:55

Hej !
Jeg foreslår som jeg gør, da jeg forestiller mig at der siden 95 er opstået en masse (rod) , som bør
komme ud. Hvis der opdateres direkte, følger alt det gamle med (også det man ikke ønsker).
Min tanke var også , at der måske skal reddes noget , og derfor spørger jeg til harddisken.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : 2duer

Dato : 29-12-03 14:08

Hej!
Win 98 opdatering kan desværre ikke skaffes mere. Har prøvet mange steder. Men jeg vil også anbefale dig at formattere din disk om og få en frisk win 98 se installeret. Den er væsentlig sikrere på nettet end win 95.
Venlig hilsen LE

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 29-12-03 14:15

Jeg synes bare grundlaget for at "vælte" en maskine p.g.a en TDC CD-ROM er for tynd. En modem opsætning kan sagtens laves manuelt.
Med hensyn til sikkerheden, så kan man vist ikke regne med at ens styresystem skal sikre mod diverse utøjer på internettet

mvh/HJP

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-12-03 14:42

Det har du ret i hjp1974, husker dog ikke hvordan 95 opsættes.
men tror under alle omstændighedder at pahus er bedst tjent,
med win98 og meget helst win98se hvis han alligevel har den.
Selv bruger jeg win ME og er godt tilfreds.
Jeg tror forresten at TDC CD-ROM'en indeholder en driver eller en protokol som ikke kan køre,
med win95. men pahus bruger alm. modem, og det skal da kunne køre på win95.
Mvh. Natmaden.

Godkendelse af svar
Fra : pahus

Dato : 03-01-04 14:23

Tak for svaret natmaden.