/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med defragmentering.
Fra : palmqvist2000
Vist : 890 gange
200 point
Dato : 29-12-03 02:55

Defragmenteringen af mit C-drev er begyndt at stoppe ved 2 %, hvis jeg fjerner fluebenet i "Kontroller drevet for fejl" kommer den dog op på 10 %, i begge tilfælde genstarter den med meddelelsen, at indholdet af drevet er ændret! Hvad kan årsagen være? Jeg kører Win98SE!

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 29-12-03 02:59

hvis du køre feks zonealarm så skriver den til logfilen og der bliver ændret på drevet ... det var den fejl jeg selv gjorde

så luk alle andre programmer end windows egne så burde det virke ...

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-12-03 04:48

printerkontrolprogrammer fra både canon og hp - skriver også i en log..
stop dem nede i højre hjørne af skærmen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-12-03 05:43

Hvis du har office pakken, så kig i kontrolpanel om du har hurtig søgning, hvis ja, så sæt den til f.eks. 100 timer. Ellers ctrl+alt+del og stop andre programmer undtagen defrag;)

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 200 point
Dato : 29-12-03 05:50

Prøv at defragmentere i fejlsikret tilstand.
Du kommer til fejlsikret tilstand ved at trykke og holde F8 nedtrykket, før windows startes .

Det nemt i fejsikkert , det går stærkere, og nettet er lukket for indbrud i mens.

På dette link ligger en lille fil der hedder 'defrag.reg' :
http://www.wintip.dk/filer/defrag.reg
Denne lille fil gør det, at næste gang pc'en genstartes ,
starter defragmentering først.
Filen skal selfølgelig lige atkiveres først, med et dobbelt klik.

Men selv om at det starter før windows,
så er visse ting allerede aktive, jeg oplevede en genstart ved 52% defrag af c-drev,
hvilket må tyde på at der er andre aktive pgm.

Så jeg vil holde på :
Genstart...> F8...> fejlsikkeret...> defragmentering !

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-12-03 09:22

>natmaden har ret. Det går hurtigere at defrag i fejlsikret tilstand. Årsagen er, at der ikke hele tiden sker ændringer på harddisken som hvis man havde startet op normalt.

mvh
ellevye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-12-03 10:03

Nemlig og tak Ellebye
og så køre der ikke så mange programmer i fejlsikkeret, det er også med til at øge hastigheden.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-03 10:08

Hejsa

Generelle problemer med Diskdefragmentering:

http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts1.htm

Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : palmqvist2000

Dato : 30-12-03 12:06

Tak for svaret natmaden. Jeg kørte en online-virusscanning og fandt 2 filer, der var inficeret med "ADW RULEDOR", dem har jeg fået klaret, derefter kørte jeg vedligeholdelse i normal tilstand. Nu kørtedet bedre, men stadig ikke godt nok, så jeg prøvede i fejlsikret tilstand, hvor det gik fint, og derefter i normal tilstand uden problemer! Tak for hjælpen og GODT NYTÅR!
Mvh
palmqvist2000

Kommentar
Fra : palmqvist2000

Dato : 31-12-03 05:44

3 Jeg ved det, jeg ved det!! Adw_Ruledor er ingen virus, men en kedelig "sladrehank", og det var med til at løse problemet at fjerne skidtet! Det var iøvrigt Trend´s Housecall-scanning på www.trend.com jeg kørte! Godt nytår til alle!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-01-04 10:35

Hej og tak,
Jeg tænkte ikke lige på Trend´s Housecall-scanning www.trend.com men den kan nåes mere direkte, på:
http://housecall.antivirus.com/housecall/IE.html
Men godt at du fik det løst.
Mvh. Natmaden.