/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
.exe-filer i Outlook
Fra : Denpete
Vist : 504 gange
10 point
Dato : 28-12-03 23:47

Jeg har fra en kendt afsender modtaget mails med et par vedhæftede .exe-filer. Men Outlook har automatisk blokeret denne filtype så jeg ikke kan se og ikke åbne den vedhæftede fil, men hvordan kan jeg omgå denne blokering, så jeg kan køre filen?

VH
Denpete

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-12-03 00:01

gå til funktioner herefter klikker du på indstillinger marker fanebladet sikkerhed. Fjern fluebenet i boxen "Tillad ikke osv"

bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-12-03 01:07

Så skulle den være klar så du kan se de vedheftede filer

bentjuul

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-03 02:45

Hej bentjuul...
Jeg har ikke den fluebensmulighed i fanebladet sikkerhed.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-12-03 04:28

Sorry Denpete, jeg havde overset at du bruger MS Office's Outlook. Den kender jeg ikke, jeg har ikke installeret den med min MS Office.
Men måske kan et af disse links hjælpe dig.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;290499
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;290497

Ellers håber jeg en anden her på kandu kan hjælpe dig bedre end jeg kunne.

bentjuul

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 10 point
Dato : 29-12-03 09:59

Hejsa

Prøv følgende.

1. Luk Outlook

2. Åbn registreringsdatabasen (start - kør - regedit)

3. Marker nøglen: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security

4. Klik 'rediger' - 'ny' - 'strengværdi'

5. Skriv følgende navn til den nye værdi: Level1Remove og tryk enter

6. Højreklik den nye strengværdi og vælg 'rediger'

7. Skriv filtypen for den type filer der ønskes modtaget i Outlook. F.eks.: .exe

For at definere flere filtyper adskilles disse med et semikolon. F.eks.: .exe;.vbs

8. Når alle filtyper er indtastet klikkes der OK og registreringsdatabasen lukkes.

9.Start Outlook og nu kan alle indtastede filtyper modtages.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-03 10:51

Hej Briani..
I min HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\
hedder det så: '9.0\Outlook\Security' eller 8.0 - har det nogen betydning at det ikke er *\10.0\*\* ??

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-03 10:59

Hejsa igen

Det tror jeg ikke har nogen betydning.

Men inden du begynder at ændre noget i regedit så lav lige en backup

Åbn regedit-gå op i fanen filer-klik på exporter-og gem denne fil et eller andet sted du kan huske
Hvis der nu går kuk i dine ændringer inde i regedit,så kan du altid gå ind og dobbeltklikke på den gemte fil,så gendanner den regi som den så ud før du begynte at rode derinde.

Mvh Og held og lykke
Brian

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-03 11:03

PS. Og samtidig: så virker linkene angivet i Kandu (eks.:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;290499)
ikke når jeg klikker på det. Jeg skal højreklikke på genvejen og bruge Åbn-kommandoen ????

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-03 11:05

PS. Og samtidig: så virker linkene angivet i Kandu ikke når jeg klikker på det.(eks.:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;290499)
Jeg skal højreklikke på genvejen og bruge Åbn-kommandoen. Så virker det til gængæld godt nok...???

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-03 11:28

Tak for svaret briani.
Det virkernu hos mig som adm., men hvis en anden bruger på min PC har det samme problem, hvordan ændrer jeg så der? Jeg har checket hos anden bruger, men her er .exe-filen stadig blokeret...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-03 11:37

Hejsa igen

Det tør jeg godt nok ikke udtale mig om,da jeg selv køre outlook express

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-03 11:39

Ok - men tak for indsatsen alligevel. Håber en anden vil/kan svare....

VH
Denpete