/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
VIRUS JS.Exception.Exploit
Fra : Leo.pedersen
Vist : 442 gange
50 point
Dato : 28-12-03 20:06

Hej, jeg er lidt i tvivl om det er den rigtige gruppe, men jeg kunne ikke finde en bedre.

Bruger Internet Explore 6.0 og har købt Norton Security pakke via TDC. Virusdefinitionen bliver løbende opdateret (der kommer ofte en gul opdateringsbox på skærmen).

Har 3 gange i den senere tid fået en virusadvarsel med følgende tekst:

Virusadvarsel
Norton AntiVirus har fundet en virus på computeren.
Objektnavn: C:\Documents and Settings\mit navn\Lokal...\st[1].js
Virusnavn: JS.Exception.Exploit
Valgte handling: Kan ikke reparere denne fil.
SLUT PÅ TEKSTBOKS

Har prøvet at køre en virusscanning manuelt, men så finder Norton ikke nogen virus.

Har søgt via stifinderen efter filen, men kan ikke finde den.

Har søgt på www.google.dk og har fundet noget om denne virus, men tror efterhånden af Norton har stoppet den, så den ikke er kommet ind, men er ikke helt sikker.

Er der nogle som kan hjælpe mig med at blive helt sikker?

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 28-12-03 20:13

Du kan prøve at tage en virus-scanniong online fra fx http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-12-03 20:13

Start op i fejlsikret og scan med panda http://www.pandasoftware.com/activescan/

hvis den har fundet noget, så tryk på see report og kopier det herind...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-12-03 20:28

det er sikkert fra dine midlertidige internet filer og cookies

det du kan gøre er at højreklikke på internet explore vælg så egenskaber
klik på slet cookies
klik på slet filer ( sæt flueben islet offline)
klik på slet oversigt

prøv så igen med norton

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 20:38

Den bekkrives sådan:

Symantec Security Response - JS.Exception.Exploit
JS.Exception.Exploit is a detection for an exploit that allows Java applets to perform various actions on your system if you are using an older or ...
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/js.exception.exploit.html

- 30.2KB - United States

og skulle være rimelig let at fjerne.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 20:41
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 28-12-03 20:44

Objektnavn: C:\Documents and Settings\mit navn\Lokal...\st[1].js Hvis du havde skrevet det sidste helt ud, havde der stået Temporary Internet files og dem har du slettet, og derfor kan antivirusen ikke finde dem længere, endvidere udgør de ingen fare, hvis du opdaterer med Windows Opdate.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-12-03 21:54

Hejsa
Medlem af fam. JS.Fortnight-B.worm
Hvad der skrives om denne, kan du se på http://www.krusesecurity.dk/advisories/js-fortnight-b.txt
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 03-01-04 18:15

Tak for svaret pallebhansen.

Og tak til alle andre som har prøvet at hjælpe.

Min konklusion er, at virusen ikke er på min pc, men er slettet, derfor går point til Palle, men kunne lige så godt været gået til en af jer andre.