/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Logitech USB Headset 30 - Volume Control~
Fra : DeZZa
Vist : 665 gange
120 point
Dato : 28-12-03 19:05

Det her er headsettet jeg snakker om: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1904627891

Jeg har fået lyden osv til at virke på det, men jeg kan ikke få den volume control der er på ledningen til at fungere.

Nogle der har nogle forslag?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-03 19:30

kunne forstille mig der er en driver der ikke er installeret der høre til headsættet

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 28-12-03 20:46

Der findes ikke drivere på Logitech.com, og der fulgte ikke noget med.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-03 21:41
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-03 21:42

hvad siger enhedhandteringen ? den enhed?

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 28-12-03 22:28

Troede dette var Linux sektionen?

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 29-12-03 13:25

Hmmmm kunne forestille mig at det var en Hardware fejl......mener bare den volumecontrol på ledningen regulerer spændingen på højtalerne i headsettet

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 30-12-03 01:31

ZeroX: Så du mener der er noget galt med dem? Den burde jo skrue op eller ned for lyden på den.

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 30-12-03 20:56

yes som jeg skrev en hardware fejl.....det er nok værd at undersøge......har dog aldrig været ude for at headsets kræver drivere på systemet

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 31-12-03 14:22

ZeroX: Jeg vil prøve headsettet en gang i min brors Win-PC og se om volume-control virker fint deri. Men det vil jeg tro den gør.. Hvis jeg trykker på VolumeControl i terminalen skriver den 6~ .. Hvilket må betyde der er en form for forbindelse?

Kender du nogle der har sådan et headset med Volume Control?

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 01-01-04 19:21

Nej desværre.....bruger selv et billigt headset med hardware kontrolleret volume-control......men jeg synes da lige du skulle prøve det på en win pc.......det forekommer mig mærkeligt at skulle installere drivere til headsettet

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 01-01-04 20:09

Jeg har prøvet det på en Win-PC nu. Det virker fint med Volume Control, det den gør er at den skruer op og ned for "Master" i Windows's volume ting i Tray.

Jeg vil tro det er det den skal gøre i ALSA også?

Jeg har geninstalleret hele Debian GNU/Linux nu og kompileret ALSA med i kernen og installeret alsautils osv bagefter. Nu gider den bare ikke komme med nogen lyd selvom jeg har sat den til i alsamixer og valgt det rigtige output i XMMS når jeg skal spille MP3 :/ ..

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 02-01-04 14:50

Alting ser ud til at virke fint i ALSA, og XMMS spiller MP3-filen og jeg har mixeren sat op så den skulle spille på det højeste niveau i mit headset. Jeg hører det bare ikke!

Hvad kan der være galt? :S

Accepteret svar
Fra : ZeroX

Modtaget 120 point
Dato : 03-01-04 18:05

har du unmuted kanalerne ved alsa, dette gøres med kommadoerne:
amixer set Master 100 unmute
amixer set PCM 100 unmute

Men en anden ting......kan du få lyd ud gennem anden hardware eksempelvis højtalere.

Mener forresten også du skal installere en pakke til xmms for at få output i alsa
alsa-xmms hedder den vidst

Desuden vil jeg også anbefale at du prøver om du kan få lyd ud med alsa's OSS-wrapper (alsa-oss hedder pakken)

Hvis intet af dette virker vil jeg foreslå at du kører:
grep audio /proc/pci
for at se om hardwaren er detected på systemet

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 04-01-04 17:39

Der er ingen 'pci' i /proc ..

Jeg har sat til til unmute.

Jeg har geninstalleret og nu virker OSS uden at hakke, men det er jo ALSA jeg gerne vil have til at virke.

Hvad for nogle pakker har du installeret med ALSA?

lsmod viser også jeg har loaded modulerne.

Der er ALSA modul med i XMMS fra starten. Prøv at søg efter "alsa xmms" eller "xmms alsa" .. Der kommer kun selve xmms pakken.

Godkendelse af svar
Fra : DeZZa

Dato : 08-01-04 20:15

Selv om jeg ikke fik svar på mit spørgsmål, hjalp du godt til, tusind tak.

Vil selv prøve at bøvle videre med Volume Control.