/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvordan gemmer man e-mails i mappe?
Fra : ram2
Vist : 305 gange
500 point
Dato : 28-12-03 10:26

Hvordan kan jeg gemme mine mails uden for OE 6,0 så de er umiddlbart tilgængelige og læsbare. Jeg vil ikke ha' dem liggende i OE 6,0 da de fylder meget.

Jeg kører med XP Pro, og forestiller mig at oprette en mappee "Gl.mails" et eller andet sted og så flytte disse mails derover

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-12-03 10:34

du går ind i filer og i mapper der vælger
du ny mappe og placerer den hvor du har lyst
mvh Granslam

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 28-12-03 10:41

Granslam : Det er vel alle mails det gælder for så, og ikke kun en enkelt mappe som Ram ønsker.

RAM: Mit bedste bud er at Exportere mappen og hvis du så skal bruge den igen importere den. (filer, exporter, meddelser). ..... Jeg har dog ikke prøvet det, men det er da en mulighed.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 10:43

Det var en mulighed - Men jeg forestillede mig, at man kunne lægge dem i en til formålet oprette mappe, og fra denne når man havde brug for det kunne åbne en enkelt mail af gangen.

Men sådan forholder mailsystemet sig måske ikke??

Ram

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 28-12-03 10:48

Tror ikke man kan gøre det sådan, men jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke ved alt

Jeg bruger selv MS Outlook 2000. Her kan man lave en arkvi mappe som ikke ligger sammen med de andre mails. Lidt alla det du søger.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-12-03 10:57

Hej

Jeg bruger OE 6 - og når jeg ønsker at gemme en mail så marker denne og derefter menulinien > Filer > Gem som - der kan du så gemme i forskellige formater i en speciel mappe (eller lave en ny).

Når man har kontrolleret at mailen er gemt korrekt kan man så slette den i OE.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 11:00

>Bjarne_H

Det virker - BINGO - Men den kan ikke kopiere flere af gangen på den måde - Vel??

Ram

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-12-03 11:01

undskyld jeg læste ikke dit spørgsmål ordenlig
du kan sagtens lave en mappe og putte dine mail`s over i men så kan du jo ikke læse dem men så kan du jo gører som kvolsgaard siger med at expoterer og impoterer
mvh Granslam

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 11:05

Jo Granslam - Den metode Bjarne_H foreslår virker - Man kan læse dem - det eneste handicap er, at man åbenbart ikke kan kopiere mere end en af gangen fra OE til den mappe man vil ha dem i....

Ram

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-12-03 11:06

Hej Ram

Nej desværre ikke - ikke hvad jeg har fundet ud af; men kan væreat der er lavet specialhjælpeprogrammer; men jeg har ikke ledt efter disse.

Vær lige også opmærksom på, at vedhæftede filer skal gemmes særskilt og at eksporterfunktionen kun er ved skift til andet program.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-12-03 11:08

Jeg kan ikke svare dig på dit sp. - men er det et problem at kopiere dem én af gangen??

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 11:10

>Frida.
Nej da - Det vil bare tage et ½ år - jeg har omkring 3300 liggende

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-12-03 11:13

Kors i hytten!!!!! får du virkelig så mange julekort

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 11:13

>Bjarne_H

Det jeg opmærksom på - Den med exportfunktionen har jeg droppet til dette formål - Men dukker der ikke andet op så må jeg jeg jo bruge den tid det tar - det er jo prisen når mnn småtossert som jeg er absolut vil gemme noget jeg nødig vil af med ¤¤¤¤

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 11:17

>Frida.

Ja det kan man godt sige - På en måde - Det er nu ikke jul altsammen.

Ram

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-12-03 11:20

Hejsa

Man kan kun gemme en mail af gangen desværre.

Bjarne hvad mener du med at vedhæftet filer skal gemmes særskilt ??

Marker du en email med en vedhæftet fil og går op og siger gem,jamen så gemmer du da hele den markeret mail+den vedhæftet fil.
Jeg har selv en oprettet mappe hvor jeg gemmer alle mine mails i og her ligger da en del med vedhæftede filer.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-12-03 11:22

Hej igen

Jeg bruger selv en også andre metoder, når jeg ønsker at gemme mails (som jeg måske får brug for at læse igen på et tidspunkt).

Men pas på - og husk at tage særskilt backup - før I prøver.

Sådan kan man gøre:
Ved hjælp af stifinder går man ind i OE lagringsmappe og kopierer ønskede mapper til et andet sted.
Derefter kan man slette mapperne i OE6.
Når man så på et senere tidspunkt ønsker at se i mapperne, kopieres disse igen til OE lagringsmappe.

Man kan evt. også skifte lagringsmappe i OE6; efter at man har kopieret de mapper man ønsker at bruge fremover til nye sted.

Men pas på og husk backup før I prøver!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-12-03 11:26

Jeg er bare slet ikke med hvorfor i alverden gemmer I jeres mails?? - er det sån' en mandeting der florerer*LOL*

Nårh hihi - det er kvindfolk der skriver til jer - og så gemmer I dem, for så at tage dem frem senere som bevis for et eller andet Kors hvor er I udspekulerede................

Frida...

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-12-03 11:26

>Brian - OK

Må være i forbindelse med videresendelse af mail - som jeg kom til at tænke på / forvekslede.

Men bedre at dobbelttjekke hvis det er noget man skal bruge på et tidspunkt - ikke!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 11:27

>Bjarne_H

Den tror jeg lige jeg venter med, til jeg har noget ekspertbistand ved siden af..

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 11:30

>Frida.

Du tror da osse det værste - Det er da for at kunne mindes søde ord og andet guf - Gentlemen udnytter da ikke mails for at bevise en kvindesagt påstand.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-12-03 11:32

Nårh nogle går da mere op i beviser end andre*GG* det ved jeg

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 11:40

God morgen til alle.

En lille ide.

Hvis jeg har en stribe mails som jeg godt vil gemme indholdet af, kopiere jeg simpelthen indholdet over i word-format. Hvis der er en vedhæftet fil, ja så gemmer man den blot som man gemme andre filer.
Jo mere man gemmer i selve OE, des mere mister man også hvis noget skulle gå galt, hvorimod man kan tage lige så mange back-up af et dokument som man lyster.
Og velkommen tilbage RAM.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 11:48

>Ellebye

Daws - Og tak for velkomsten - er nu næsten aklimatiseret - Hvad der får mennesker ti at bo på disse breddegrader fatter jeg ikke -

Dit forslag er da ok - men Bjarnes er lige så godt - Har jun den fejl at man ikke kan gemmehele skidtet på en gang - så det er bare at rydde op one by one - og så derefter huske at tage dem næsten dagligt.

Jeg sætter i øvrigt de udlovede point op - Jeg har jo så mange - Fordi jeg er så skide klog behøver jeg jo ikke at spørge om noget ret tit - og så kan jeg jop kun komme af med dem ved at være rundhåndet. Jeg har ikke nogen intentioner om at spare 25.000 eller mere sammen - til ingenting.....

Ram

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 510 point
Dato : 28-12-03 11:53

Hvis du opretter en mappe på skrivebordet og herefter markerer de mails du vil gemme, så kan du trække dem alle over i mappen på skrivebordet på en gang.

bentjuul

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 11:59

>bentjuul

Du er sgu da genial - hvordan kan jeg så smide em videre til en knap så udsat plads på et af mine drev bagefter?? Den klarer du osse lige - Ik?

Ram

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-12-03 12:05

Du kan jo kopiere mappen hen hvor du vil bagefter.

bentjuul

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-12-03 12:07

Opret en ny mappe der hvor du gerne vil have dem liggende
Højreklik på den mappe du har gemt dine mails i på skrivebordet
Klik på kopier
Gå om og find din nye mappe.højreklik på den-og klik på sæt ind

Brian

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 12:08

Nå - den sidste har jeg selv løst - Bentjuul - Du får de 500....

Og Bjarne H... til dig laver jeg lige en tråde mere, hvor du får lidt nytårspoint - Starter med 1 point - Vil vbære sikker på du viol ha dem så kom lige med et Bip.

Mvh og tak
Ram

PS.
Frida-mine mails er sikret i for eftertiden i Ramarkivet for søde ord og gerninger

Ram

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 12:09

Tak for svaret bentjuul.

Ram

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-12-03 12:11

Selv tak ram2, det var jo en gavebod jeg løb ind i her.

bentjuul

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-12-03 12:12

Her er lige et link til et backupprogram - der ser ud til at kunne virkelig meget. Programmet koster ca. $30; men er gratis at prøve.

http://www.fookes.com/mailbag/?google3

Ser ud til at være virkeligt godt med mange arkiv og søgemuligheder.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 12:13

>Ram2, mit forslag er også kun beregnet på de daglige mails man får og ikke på flere tusinde af gangen.

Du kan også gøre det at kopiere din mail-indbox (.dbf-fil) over i et worddokoment og åbne det som en teksfil, så har du alle dine mails liggende. Ganske vist bliver æ,ø,å ikke vist som bogstaver men som tegn, men så kører man blot hele dokumentet igennem som søg-erstat.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 12:13

Jaja Bent juul - Men du ved når følelserne løber af med en - Nej det var kanon jeg fik dette løst - Så tak

Ram

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-12-03 12:21

Hej Ram

Jeg må s.. erkende , at det var smart det med at trække mails over i en anden mappe, havde ikke lige troet, at man på den måde kunne omgå OE. men mails bliver dog stadig åbnet af OE men åbenbart kun for den mappe - smart.

M.h.s. til point - så har jeg udtrykt min afsky mange gange for Kandus pointsystem - og derfor blander jeg mig sjældnere og sjælnere.

Så for min skyld skal du ikke oprette et andet spørgsmål bare for points.

Det dejlige og sjove ved Kandu er at har man et problem, ja så er der mange ind i mellem der vil prøve at hjælpe også bare for glæden ved at hjælpe og udfordringen.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 12:24

ØV nu har jeg oprette det - Vil du ikke ha dem???
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 12:26

Nå Bjarne - Nu har jeg slettet det inden der kom en eller anden nød og sagde kuk kuk - Vil du ha dem, så er det dine - Eller kan jeg gi dem til "velgørende" formål

Ram

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-12-03 12:30

Hej igen Ram!

Jeg skrev lige takker mange gange m.m. - men så havde du slettet det

Så det er helt op til dig - oprettet du det igen - skal jeg nok takke mange gange - man er vel en smule dobbeltmorals - ikke

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 12:38

Det er da bare i orden Bjarne - Jeg sætter den på igen

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-12-03 12:40

Ellers kommer jeg sgu og tar' dem

Frida...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 12:48

>Ram2

Under dit fravær, var der optræk til panik, da >briani "truede" med at give sine 20-30000 ledige point fra sig.

Så send dem hellere til nødlidende børn i Afrika.

Ellebye samt

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-12-03 17:30

>frida.
Du tar og du tar - Det behøver du da ikke - Du skal nok få hvad der tilkommer dig og lidt til...... hen ad vejen........

Ram

>Ellebye.
Truede Brianidrengen?? utroligt - mon han har været i skidt selskab - Uha... Vi har ikke været for heldige med ham i forvejen

Ram