/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
korrekt start på formatering?
Fra : 774177
Vist : 315 gange
50 point
Dato : 28-12-03 00:57

Jeg har glemt den korrekte start på formateringsstart? Mist spørgsmål: Skal jeg stå i A:\format - eller hvad skal der stå for at formater C drevet til en geninstallation af win 2000proff. Håber en har tid til et svar.
venlig hilsen Henning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-12-03 01:03

Du skal ud i oromten i opstart og skrive format Mellemrumc:/q og trykke på enter og hvis det er c d´revet du skal formaterer skal du skrive C : først

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 60 point
Dato : 28-12-03 01:03

Start din PC. Indsæt CD rom med win 2000 proff.
Tryk på reset, og din maskine starter. Nu formaterer din CD med win 2000 din pc. Bare følg anvisningerne på skærmen.
Husk lige at chekke din bios, om din maskine booter på CD.

mvh
jms
NB. God ide at dele din harddisk i to partioner C & D . Senere kan du formatere C, uden at berøre D. Lig alle dine programmer på C og dine data på D.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-12-03 01:04

Fik du demn *ss** SUNE

Godkendelse af svar
Fra : 774177

Dato : 28-12-03 01:21

Tak for svaret jmsgruppen.
Jeg vil bruge jeres "Brugsanvisning" og er tilfreds med svaret. Men jeg er stadig nysgerrig efter at vide hvad jeg skal skrive for at formatere c drev, uden Cd-rom?
venlig hilsen Henning

Kommentar
Fra : 774177

Dato : 28-12-03 01:26

Jeg gentager lige min tilføjelse, om min nysgerrighed! : hvad skal jeg skrive for at formatere C-drevet uden brug af CD-rom?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-12-03 01:33

Hvis man i DOS promt skriver "format c: "
formaterer man C
Man kan også bruge andre kommandoer.
Her er et link til kommandoer:
http://www.praestkjaer.dk/dk/index.html
Hvis man vil være helt sikker på, at alt er SLETTET kan man bruge KILLDISK.
Her er linket:
http://www.killdisk.com/
Dette program sletter ALT.

mvh
jms

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-12-03 01:42

Det har jeg sku da allerede svaret på HMMMM SUNE

Kommentar
Fra : 774177

Dato : 28-12-03 02:37

Hej.
Sunowich.
Undskyld, jeg havde nok ikke læst din vejledning grundig nok.
Hilsen Henning.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 28-12-03 08:43

Har altid brugt <format C: /Q> for quickformatteringen inden en nyinstallation af systemet. Mine data ligger på D-drevet og bliver således ikke berørt.
Man kan også undlade Q-et <format c:>, men så laver den en overfladescanning. Det ta' lang tid men er mere sikker, især hvis man har mistanke om fysiske fejl på harddisken.
Skriv i.ø. <format /?> efter DOS-prompten for at få en oversigt over alle parametre.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-03 14:33

Start comp med en startdiskette evt. win 98
(din comp skal i bios være sat til A som first bootdevice)
Når disketten er rullet ind og standser ved A:\>
skriv format c: og tryk enter (husk afstand mellem t og c)
A:\>format c:
Er din HD formateret med NTFS skal det gøres ved hjælp af 4 stk disketter som kan oprettes med din win 2000 CD-rom.
Emesen.