/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Henrik slagelse, du har ret !!!!!
Fra : jmsgruppen
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 28-12-03 00:22

Rigtig godt tip.
Spørgere spørger nogle gange lidt svagt. Ked af du ikke fik flere stjerner, men kan fortælle dig, at du fik fem herfra.
Måske kunne vi lokke kandu til at beskrive dette under "kom godt i gang".
Synes dit tip var bedre tjent, end det den fik, så lige lidt ekstra herfra.

mvh
jms
NB. Tråden er åben for indlæg, både kritik og ros af Henrik´s initiativ.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 00:27

>JMS har du først fundet ud af det nu??

Henrik, Slagelse har da altid ret.

ellebye

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-12-03 00:31

Jeg er kun ked af, at jeg ikke fik lov til at bedømme det Tip, for så havde jeg også givet det 5 stjerner

Selvfølgelig har Henrik ret, han er jo fra Slagelse

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 00:34

>JMS hvorfor refererer du ikke til tippet???

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 60 point
Dato : 28-12-03 00:36

Tak for de pæne ord til jer alle.

Jeg er MEGET glad for der er mange der er glade for ens deltagelse her på kandu.dk, og jeg vil straks skynde mig at sige, at det netop også er for at undgå mange af de diskussioner der kan opstå, når man som svarer ikke rigtig ved hvor meget spørgeren egentlig selv har gjort for at følge op på tingene FØR de spørger.... Man får nogle gange fornemmelsen at "nå, jeg kaster lige et spørgsmål på kandu, for jeg gider ikke...", især når spørgsmålet måske HAR været besvaret tre uger før i samme gruppe...

Det er folk som jer, der tør sige tingene, og bakke op om dem der gerne vil forbedre kandu, der gør at man fortsætter med at deltage. Godt nytår til jer alle.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 28-12-03 00:37
Kommentar
Fra : Melander

Dato : 28-12-03 00:44

lad dog folk selv om hvordan de vil lave deres spørgsmål......

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-12-03 00:50

ØHH glemte at ligge et link. Jeg har haft lidt julefrokost i dag
(undskylder lige stavefejl sjdssssdsz)
Fortsæt bare, det er jo spændende.

<<melander, ja selvfølgelig, det er altid spørgeren der bestemmer, men derfor kan vi jo godt påvirke lidt ikke
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-12-03 00:52

<<toupie
Ahaaa, dæknavn for en berømt håndboldtræner... Du er fra Slagelse, og hedder An..

jms

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-12-03 00:55

Jms

Nope hedder ikke An.. og er ikke spor interesseret i Håndbold

Melander:
Det er jo kun et godt råd for, at få bedre svar

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 01:07

>melander

Jo bedre spørgeren formulerer sit spørgsmål, jo lettere og bedre rådgivning kan man give, for slet ikke at tale om misforståelser. Og selvfølgelig har du da ret, det er spørgeren der bestemmer, og der er da også mange der ikke forstår at formulere sig rigtigt.
Men det bliver tippet da ikke dårligere af.

ellebye, fuldstændig sober

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-03 01:14

jms

Tydeligt at læse at du lige har haft "julefrokost" Du skulle have ønsket dig en ordbog. Skal du ikke snart gå en tur med dine hunde???

mvh ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-12-03 01:24

Åhh ans, det er jeg ikke sikker på. Har lige skrevet et indlæg i et sprgs. hvor der er en der er lidt
Citat
Indledningsvis vil jeg anføre, at jeg ikke agter at anvende samme sprogvalg, som man åbenbart anvender indenfor de omgangskredse, hvor man eventuelt anvender ulovligt skydevåben.
Dette er et frit forum, hvor man kan give sin mening til kende, uden repressalier. Undtaget dog herfra de eventuelle verbale repressalier man kan imødese.
Afslutningsvis vil jeg henlede opmærksomheden på, at mindelig sprogbrug er nomalt her på kandu, men såfremt man ønsker at forsætte dette sprogbrug, tror jeg man i almindelighed vil få visse problemer her.
JMS

Såhh helt dingel er jeg vel ikke.
OG SPAM ER TILLADT HER...

JMS

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-12-03 01:29

Jms

Der bliver spurgt efter dig i tråden om formatering

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-12-03 01:34

<<toupie
er klaret
JMS

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-12-03 01:36

Jms
Godt så!!! er bare ikke vant til, at du er så langsom i optrækket

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-12-03 01:57

<<toupie
Du er bare så venlig
Tak for vinket, selvom det var klaret....
Og klap lige hesten ikke, jeg er jo ikke mig selv efter den forfærdentlige frokost
ØHH... tænker lige på, om du overhovedet har en hest at klappe løs på
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-12-03 02:01

Ok går i

vi zez i morgen
jms

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-12-03 02:04

Jms

Helt så forfærdelig kan den da umuligt have været..........du er jo ikke ædru længere og i strålende humør kan jeg se

Jeg har ingen hest, at klappe på........det er ikke velset at have heste i lejligheder, nok heller ikke særligt praktisk og faktisk fysisk umuligt at få den op på første sal

// Toupie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-12-03 13:00

Hey, jms... hvad var dog spørgsmålet..... Hvilket tip...... nårrh, noget om at stille gode spørgsmål..... æææøøøøhhh, nårh, det er i gruppen "smalltalk"... såbehøverdetvistnokikke at være formuleret som et spørgsmål... mmm...

Men Henrik, jms og andre: det er jo ikke alle, der er så gode til at formulere sig så klart og koncist. Vi vil vel heller ikke på forhånd frasortere 6-årige, analfabeter, ordblinde eller udviklingshæmmede..

Og netop hvis man stiller spørgsmål indenfor en gruppe, som man ikke rigtig har "fod på" så kan det jo godt blive lidt vagt. JEG kunne f. eks. godt tænkes at stille spørgsmålet: "Min computer VIL IKKE!!! :oll Hvad skal jeg gøre???!+??" -Mens jeg nok ville formulere et spørgsmål om f. eks. hunde lidt mere nuanceret.

Men det er da irriterende, når nogen stiller et spørgsmål i så indforstået et sprog, så almindelige mennesker (læs: birgitta o.a.) ikke fatter en brik af, hvad spørgsmålet går ud på.. Og hvis man spørger hvaff..? -så får man bare et hovskisnovski svar..

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-12-03 13:51

Tak for svaret h_blunck.
Godt tip du lavede

mvh
jms

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-03 14:57

Jeg har kigget på H_blunck's tip.
Ja det ville absolut gøre det nemmere for både spørger og dem der kommenterer.
Men der bør stadig være lidt plads til spørgere med minimal kendskab.
Emesen.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 28-12-03 15:11

Hej

JMS > Tak for rosen

Emesen > Ligeså. Og bestemt også tålmodighed fortsat med de mindre kendskabs-havende, men jeg var i en tråd hvor en person ville have et billede af et aftageligt træk.... Når man så fandt hjemmesiden frem til producenten, havde han allerede kendskab til denne -- hvorfor så spilde andres tid?

Når det aftagelige træk er over dobbelt så dyrt til hans forb*ndede bil, hvorfor så ikke bare nøjes med almindeligt træk? For mig er en bil en brugsgenstand, og hvorvidt det ser godt ud når krogen er taget af, kan ikke hidse mig op til det store engagement.... Hvis han nu fra starten af havde fortalt HVAD han reelt havde undersøgt, kunne man tage den derfra, og evt. undlade at deltage. Da mit 30-årige liv ikke skulle afsluttes for tidligt, undlod jeg at svare og lod blodet flyde stille og roligt i stedet.

***********************************************************************

Respekt for andre er nøgleordet, og jo bedre man kan beskrive sit problem, jo mindre bliver man frustreret over at skulle igennem de begyndende skridt. Når andre så kopierer ens svar, og bare ændrer på hvor en Reset-knap sidder i jagten på points...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-03 15:14

YES

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-12-03 15:17

enig
jms