/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Lad mig/os høre din mening.
Fra : Franksp
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 27-12-03 20:59

Jeg ved godt, at mange af os, synes at "spørgeren" bør/burde lukke spørgsmålet, når der er kommet et svar, som faktisk dækker spørgerens spørgsmål. Det er jeg enig i, men omvendt, synes jeg også det er ærgerligt, at så mange spørgsmål, som f.eks. i dag, er lukket "lynhurtigt" (efter et par timer).
Jeg vil ikke nævne nogle navne, men der er et par "gamle KanDu brugere" som direkte skriver: "Jeg har fået et godt svar, men spørgsmålet ville ikke blive lukket førend det er væk ""fra seneste 25"". Det kan jeg, personligt, godt lide.

Kom frem med din mening om dette. (Lad nu være med at fortælle mig, at det er spørgeren der bestemmer. Det ved jeg godt) Det jeg ønsker, er at få din mening. Er du enig med mig, eller er du uenig med mig.

De venligste hilsener og godt
Frank

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 27-12-03 21:03

Synes nu godt at der er nogle som kan Lukkes men synes nu heller ikke på den anden side at det skal være allesammen nogle må da godt være åbne men dem som bare ikke er mere at sige til kan man jo lige så godt lukke med det samme
_____________

Hallob

Til Alle...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 21:04

>Franksp

Du kan jo altid købe dig til et ønsket svar - Det er jo, qua Kandus koncept, en lille købmandsforretning.... Hvordan vil du i øvrigt ellers løse dette spørgsmål??

Og i øvrigt tak for julekortet - Fik det på Gran Canaria i 30 gr. varme (Kanon julestemning *GG*)

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-12-03 21:18

Hej ram2

Jeg er ikke uenig med dig. Det er ikke det jeg mener, og jeg har bestemt ikke lyst til at blande mig i KanDus koncept. Det jeg jeg gerne vil vide er, om der er andre end mig, der synes, at nogle spørgsmål lukkes for hurtigt, IKKE ANDET. For at drille dig lidt, det har jeg behov for lige nu, så staves qua = sgu HA ha

Har du holdt jule/juleaften på Gran Canaria? Ja, tekniken er forunderlig. Jeg sender dig et julekort. Tror du er hjemme. Det er du så ikke, men sidder på Gran Canaria, og alligevel modtager du mit julekort.
Er du kommet "hjem" igen.

mvh - Frank

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 21:37

Tjae hvad der mest korrekt - er der sikkert delte meninger om, men nu er det jo sådan, at man kan opnå 10 ekstra points, hvis der svares inden for den første time.

Det er der sikkert et par pointjæger (ingen nævnt ingen glemt) der godt ved - og derfor gerne vil have sp. lukket hurtigt

Så længe systemet er som sådan, er det vel i orden, at sp. lukkes selv om det stadig figurerer i de seneste 25......

Frida

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-12-03 21:42

Hej fridaflip

Det der med de ekstra 10 point vidste jeg ikke. Hvem giver dem? KanDu?

mvh - Frank

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 21:42

>Franksp

Øhhh Frankiboy - Drille mig.....*LOL* Nej du - det ver helt bevidst at jeg skrev QUA, som i denne forbindelse betyder "I kraft af" *LOL*

Læs:
qua adv. [kva] (lat., ablativ fem. af det relative pron. qui) som;
i egenskab af (fx dette udtalte han qua formand)

Ja jeg kom hjem juleaften - efter 1 uge med 30 gr. - ca.

Ja det er ski... smart, at man kan læse sine mails uanset hvor man er i verden - bare der er en PC med netadgang.

Godt nythår og tak for det gamle

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 21:43

Jaae det tror jeg da - aner det faktisk ikke men jeg ved det er sådan...

Frida.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 21:46

>Frida........

De 10 point får du hvis du svarer inden for den fastsatte tid - uanset at sp. først lukkes om 1 år.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 21:47

PS
Underforstået - at du er den, som spørger tildeler point.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 21:51

Hmm!! Du er sgu da osse så klog er det noget du er blevet QUA emesens hjemmelavede ordbog?? *LOL*

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 21:54

Yes - Emesens Worterbuch for middelmådigt begavede Kanduer

Og Frida.... du siger bare til hvis der er noget jeg kan gøre for dig eller hjælpe dig med.

Ram

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-12-03 21:56

Hej ram2

QUA, ja sådan læste jeg det ikke. Det hjalp med din "forklaring/brugsanvisning". Min kone læste også dit svar. Hun sagde jeg var et "gammelt tudsefjols" - et af hendes yndlingsydtryk. Hun havde forstået det.

Ram også et godt til dig og tak for "det gamle"

frank

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-12-03 21:58

Lige til oplysning

Kode
Svar på et spørgsmål inden for 1 time
Hvis du skriver et svar til et spørgsmål som bliver accepteret, giver dette dig superpoint. Hvis dit svar er skrevet inden for 1 time efter at spørgsmålet blev stillet, vil du få yderligere 10 superpoint, det gælder derfor om at være hurtig på aftrækkeren

// Toupie

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-12-03 21:59

Hov fridaflip

Hvad er "emesens hjemmelavede ordbog"?
Den har jeg ikke set. Har du et link til den, vil jeg være glad.

mvh frank

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 22:00

>Toupie

Det er sgu da alletiders du lige kan repeterer det jeg lige har skrevet - Så må det jo være rigtigt.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 22:02

>Franksp

Det er da klart din kone forstår mig - det gør kvinder

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 22:02

Øhhhh - Nogle kvinder

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 22:03

>Ram
Vil det sige at man får de 10 ekstra point - selv om spørgeren ikke accepterer svaret inden for den første time??

Og der er da masser du kan hjælpe mig med - men tror du ikke jeg får nok at se til når nu den der ting kommer med posten på mandag Hov!! jeg skal måske ha' hjælp til dén

Frida...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-12-03 22:03

Ram2

Altså altså altså Dette er Kandu´s ord, ordret..... men hvis det generer dig, at jeg giver dig ret og dokumenterer det med kandu´s regler, så undskylder jeg da

// Toupie

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 22:09

>Toupie

Jeg ved godt jeg i din "Svinetråd" skrev at "Jeg lyver" - Men det gælder altså ikke altid - Det er i sig selv en del af "Løgneparadokset"

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 22:11

Frida - Hvis ikke du forstår indholdet af pakken..... Så har du et helt nyt og meeeeget stort problem

Men spørg alligevel, hvis du er i tvivl......

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 22:18

Om jeg forstår indholdet af pakken- kommer helt an på om det er en Jalapeños eller en Jalapeñis som du sender. Jeg ved nemlig godt hvad det ene er, men altså ikke det andet

Frida.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 22:23

>Frida.

Man ved aldrig hvad sån' en kal' kan transformere sig til på den lange rejsning ¤¤¤¤ Så det må mandagen vise hvordan du skal Håndtere den ¤¤ ¤¤

Ram

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-12-03 22:24

->franksp
Jeg kan godt følge din tankegang, men personlig er jeg ligeglad------bare de bliver lukket.
Mvh og godt
dabj

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 22:32

Franksp.

Jeg var lige ved at glemme dit spørgsmål - Men du har vel luret min holdning.... Jeg er fuldstændig ligeglad - Bare de lukker dem inden for en riiiimmmmmelig tid - Og dette "rimelige" er et meget vidt begreb - Helt afhængigt af spørgsmålets karakter og de indkomne svar.

I dag svarede jeg på et spørgsmål og tiden der gik fra det blev stillet - jeg havde svaret og sp. havde accepteret svaret var 5 min.

Det er da efter min mening OK, hvis sp. mener hans sp. er fyldestgørende besvaret - Samtidig får hen nemmere det halve af sine points hjem igen, når nysgerrige køber svaret. Så ja vi er uenige

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 22:37

Hov!! Frank - ser først nu, at du efterlyser et link til emesens kanduordbog
Den findes "vistnok ikke" - bare et af hans evindelige skøre indlæg som du kan se i denne tråd - men jeg advarer - 79 indlæg som ikke er værd at læse
http://www.kandu.dk/dk/spg/28886

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 22:40

>Frida........

Har du talt dem???

Har du fået noget med tal ??

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 22:43

Hold da kæft din nød der står sgu da, hvor mange indlæg der er. Mener nu det er dig som er god til det med tal og diameter

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 22:44

Sov godt¤¤¤

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 22:44

>Frida

Nååå- så er jeg mere rolig.... Diameter - næææ du Radiusser

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 22:45

>Frida.

Sov godt - Husk lidt læsestof til at falde i søvn på

Ram

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 23:22

Jeg blander mig også. Primært med spam (undskylder lige stavefejl, har haft julefrokost i aften)
Jeg har været i denne diskusion før, hvis der er nogen der kan huske dette. Min mening er ikke så vigtig, men spørgerens mening er vigtig. Hvis spørgeren mener at have fået "svaret" , og lukker spørgsmåler kan vi jo intet gøre.
Omvendt irriterer det mig grænseløs, hvis en spørger har fået svaret, og alle kan se det, og spørgeren bliver væk.
Jeg mener det er mere irriterende, med ikke lukkede sprgs. end sprgs. der bliver lukket for hurtig.
Jeg har så prøvet at "rykke" spørgere, for at de får lukket deres svar, men det er der så enkelte her der ikke kan lide.
Jeg har ikke undersøgt det, men jeg tror der er spørgere der har mange sprgs. der aldrig bliver lukket, de spørger bare og spørger igen og igen, uden afsluttende handling. Hvad gør vi så ved det problem????
Jeg har set både tip og svar her, som er forkerte og nogle endda lovstridige, men dette er jo et åbent forum. Jeg har fået point, hvor et andet svar var bedre. Jeg har så prøvet at kompensere for dette ved at give den rigtige svarer point fra mig. Men det er sgu (ikke QUA ) da træls. Jeg har mere brug for mine almindelige point, som jeg kan anvende, end superpoint. Men måske kandu laver ændringer, som løser disse problemer. Jeg har hørt om, at nyt system skulle anvendes først i januar.
Godt nytår allesammen
MVH
JMS (ikke ædru)

Accepteret svar
Fra : maya123

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-03 07:11

Jeg er en af dem, der lukker mine spørgsmål ret hurtigt og det skriver jeg også i min profil. Jeg lader dog spørgsmål stå åben til dagen efter, hvis det kan have interesse for mange brugere, det skriver jeg så til den jeg har i sinde at tildele point.
Jeg er nok mest bruger-spørger og det er ikke så nemt.....på den ene side hader jeg alle de spørgsmål "der hænger" og på den anden side vil jeg gerne videregive de gode tip, som spørgsmål også medfører.
For det meste lukker jeg, når jeg har fået et svar jeg kan bruge, men jeg vil da bestræbe mig på, i fremtiden at holde det åbent til dagen efter. Det er ski da ikke nemt, vel?
Jeg er sådan set lidt ligeglad med om det er "gamle" eller "nye" brugere, det er et dilemma alligevel........og i sidste ende er det vel, som flere jer også skriver, spørgernes point og dem må de vil bruge som de vil. (Lidt ligesom penge, ik).
MVH maya123 (som lige nu har store problemer med windows).........

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 07:30

sorry, med de stavefejl....jeg er træt...mest af windows

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-12-03 12:17

Jeg er næsten ligeglad med, om spørgsmål bliver lukket eller ej. Dog er det irriterende, hvis et dyrt spørgsmål, som jeg er lidt "smånysgerrig" efter, er blevet lukket. Så skal jeg betale måske 50 p bare for ar se et svar for sjov skyld, -uden den store interesse. Endnu værre bliver det, hvis svaret i et dyrt spørgsmål viser sig at være et eller andet med, at "jeg svarer dig pr. mail" eller lignende. Så sidder jeg altså og bander og river mig i håret og vil have mine points tilbage.

Uretfærdigvis synes jeg altså ikke, at dyre spørgsmål skal lukkes..... Jeg kan bedst lide, at spørgsmålene fortsat er åbne for alle. ---Og de billige spørgsmål er jo tit lavet -ikke for at få et svar, men for at starte en debat. Og så er det jo heller ikke specielt smart at lukke et billigt spørgsmål...

Forøvrigt mener jeg, at pointsystemet burde afskaffes...

Jeg har ikke noget imod, at mange konkurrerer om at få flest points (og man kan vist osse vinde etellerandet...), men bare de ville gøre det uden at genere os andre seriøse kandubrugere.

Men personligt lukker jeg da mine spørgsmål (vistnok) hvis jeg synes, jeg har fået et tilfredsstillende svar.
-Ellers ikke..

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-12-03 12:26

Egentlig er jeg ret ligeglad. Konceptet er, at det koster, når spørgsmålet er blevet lukket, og så må det jo være sådan. Jeg er efterhånden så hamrende ligeglad med point, at jeg har overvejet at oprette mig som almindelig bruger ligesom birgitta. På den anden side mister man jo "tip" fordelen. (øhh... fordel? )

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-12-03 12:41

---Joo, men hvis tippet er godt nok, så kan man jo bare stille det i et spørgsmål: Er der nogen, der vil stille følgende tip for mig? o.s.v..
... Jeg ved egentlig ikke, om man får points for at stille tips eller om man skal betale for det??

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 28-12-03 13:40

Tak for svaret maya123.