/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Panodil junior Mg/Ml
Fra : Bragesvej
Vist : 1167 gange
14 point
Dato : 27-12-03 18:31

Jeg har en søn 18 måneder, der har influenza,
han får Panodil junior (Flydene) dosis er:
Børn: 50 mg/kg legemsvægt pr døgn fordelt på 3-4 doser.

Jeg giver ham det ved brug af en pumpe (uden nål), pumpen er på 5ml
spørgsmålet er nu hvor mange mg går der på en ml?
jeg giver ham 5 ml 5 gange dagligt..mener ikke jeg overdoser.eller?
han vejer vel mellem 10 og 15 kg

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 27-12-03 19:39

Hej Bragesvej.

Jeg vil foreslå at du kontakter lægen / vagtlægen for at få udregnet den korrekte dosis,
da det ikke er rart at doserer forkert.

Hilsen Rita
Godt Nytår

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 27-12-03 19:46

det kan være du skal holde dig til børn 10-20kg 5-10 ml 3-4gange daglig og ikke til 5 gange dit spørgsmål om hvor mange mg der går til en ml Skal du spørge en farmaceaut(apoteker)
eller en læge jeg ville ikke selv begynde at regne det ud hvis jeg var dig
mvh Granslam

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-12-03 20:55

Bragesvej

Har du en aftale med lægen om at dit barn skal have medicin. Børn under 2 år må kun få medicin iflg. aftale med læge. Din søn bliver ikke hurtigere rask af at få Panodil.
Ring til lægevagten/skadestuen, hvis du ikke selv har mulighed for at køre dertil. Hvis du selv kører til lægen med dit syge barn, så få ham lige vejet.
Jeg tror at du giver for meget.

mvh ans og god bedring med sønnen.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-12-03 21:04

Jeg har aftalt med lægen at give ham panodil, da det hjælper på feberen og smerterne, han vejer 15 kg, så jeg tro ikke jeg overdosere.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-12-03 21:20

Har lige snakket med vaglægensom siger 9ml 4 gange dagligt.
24mg er 1ml.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 14 point
Dato : 27-12-03 21:26

Bragesvej jeg fandt netop dette link http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=12/menu=5/

Det glæder mig at du har talt med lægevagten.
Fortsat god bedring med sønnen.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-12-03 21:34

Her er lige et råd om syge børn med influenza http://www.laegevagten.dk/sb.cfm?amt=3&sygdom=57

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-12-03 22:40

Hej Ans hvor inde på sygebørn fand du det om panodil junior?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-03 00:28

Hej igen Bragesvej hvis det er dette link
http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=12/menu=5/ som du tænker på, så søgte jeg på www.google.dk børn under 2 år"panodil" Det er det 1. link. Her kan du så vælge mellem de forskellige "vægtklasser"

mvh ans

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 28-12-03 00:32

Hej Bragesvej

Jeg har lige prøvet at finde den side om Panodil Junior. Hvis du går ind på
sygebørn, så er der i højre side øverst et logo for Panodil Junior, hvis du
trykker på det, kommer du ind på en side hvor der i venstre side er nogle
vægtangivelser, og hvis du trykker på den vægt du skal bruge, så kommer
du ind på den side Ans har henvist til.

Men det er nu noget nemmere at bruge det link Ans har skrevet.

Mvh
Og god bedring med den lille fyr.
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 28-12-03 00:33

Ups, undskyld Ans, jeg var vist liiiige en tand for langsom.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 28-12-03 00:50

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-03 01:02

Håber på at din søn får det bedre og snart bliver rask. Det er så trist når sådan en lille "fyr" er syg.

mvh ans