/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS-office XP - problem: Beskyttet mod re~
Fra : tjuel
Vist : 617 gange
300 point
Dato : 27-12-03 17:08

Jeg har fået følgende problem i Office XP:

Det er kun muligt at åbne og udskrive dokumenter. De fleste funktioner er ikke tilgængelig (i både gamle og nye dokumenter) og det er ikke muligt at indtaste noget.

Der fremkommer følgende besked i bjælken forneden (i word):

"....da dokumentet er låst mod redigering". I excel sker der ikke noget overhovedet.

Jeg fatter ikke hvad der er galt. Er der nogen som kan hjælpe mig?

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 310 point
Dato : 27-12-03 17:15

Før ved hjælp af "Systemgendannelse" systemet tilbage til et tidspunkt,
inden problemet opstod.

Start > Programmer > Tilbehør> Systemværktøjer > Systemgendannelse.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 17:39

Forholder det sig sådan, at du logger på som forskellige brugere? Hvis du eks. har oprettet noget som administrator, og logger på som "bruger" kan visse programmer spærre dine rettigheder.
Hvis dette er tilfældet, log på som administrator, klik på start, marker programmet, højreklik på programmet, klik på egenskaber, klik på sikkerhed, og tillad her den enkelte bruger de rettigheder du ønsker.

Måske er dette problemet
mvh
jms

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-12-03 18:54

Åben word tryk hjælp, tryk find og ret fejl
Du kan også sætte CDèn i og rette herfra.
Men en i din husstand har "beskyttet drevet eller sikret word mod adgang"
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tjuel

Dato : 03-01-04 17:18

Tak for svaret Rellom. Det virkede helt perfekt.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-01-04 17:25

Selv tak, tjuel.

Kommentar
Fra : melu

Dato : 12-02-04 15:37

Problemet er opstået med Excel-ark i office 2000/windows 2000. Windows 2000 har jo ikke muligheden med systemgendannelse. Hvad så?