/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kan man Lave en VHS om til DVD?
Fra : The_Djay
Vist : 673 gange
20 point
Dato : 27-12-03 15:47

hej jeg har gået og tænkt på om man kunne få ens VHSér ned på en DVD da en VHS film hurtiger bliver slidt!

Kan i hjælpe mig?

På forehånd Tak
The_Djay

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 27-12-03 15:52

Øømmh, du KAN gøre det, at købe et tv-kort... Derefter fører du antenne kablet fra videoen til computeren, finder den kanal du afspiller vhs'en på. Sæt vhs-maskinen til at afspillet båndet, fillmen bliver derefter vist både på tv'et og på comturen... Så kan du bare optage filmen ned på harddisken i ønsket kvalitet, derefter convertere filen (hvis nødvendigt) om til at kunne afspilles som dvd....

En mulighed... Besværlig, JA, men det virker... Har selv gjort det...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-12-03 16:02

Dette er ikke et svar, jeg er bare nysgerrig

I gamle dage kunne man optage fra video til video, kan man så ikke også optage fra video til DVD optager???

// Toupie

Kommentar
Fra : The_Djay

Dato : 27-12-03 16:05

Toupie
du er inde på noget der hvis der er nogen der ved noget om det vil jeg blive meget glad!

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 27-12-03 16:11

Jamen, så skal du ha en dvd optager, så er det nemt, det er ligesom at optage fra fjernsynet til vhs...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-12-03 16:12

jo det er da ikke noget problem
men går spg ud på om det er på dvd recorder
http://www.recordere.dk/dansk.htm

eller på computer ??
http://www.gocyberlink.com/english/index.jsp

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-12-03 16:12

Hvis en DVD optager kan optage fra fjernsynet, så må det vel bare være at sætte videoen til at afspille og DVDén til at optage????

Men det kræver vel et fjernsyn med 2 skystik???

Kun hvad min logik siger mig, men logik er ikke altid nok

Håber der er nogle kloge hoveder der ved mere om det

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-12-03 16:14

Det var der, kan jeg se

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-03 16:41

Det er ikke alle videobånd der lader sig overspille, hverken til anden video eller DVD.
Mange dyrere købevideoer er beskyttet med et signal, der vil forstyre optageren, både på billed og lyd siden, idet den virker lige som man kendte det fra cassette båndoptagerne med en automatisk indspilningskontrol.
Resultatet af en sådan overspilning, vil variere med den metode der er brugt til beskyttelsen.
Hvis du er i besidelse af en video med TBC eller en separat TBC, er det muligt at genoprette signalet inden det indspilles.

Men ellers god fornøjelse med kopieringen
Severino

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 30 point
Dato : 27-12-03 16:54

severino> det er korekt men der findes også løsninger for det
og selfølgelig også til dvd
http://www.dvdempire.co.uk/index.php?a=hacks
http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html
http://66.40.78.100/Services/TECH_Notes/nineteen.html

nå er der læsestof nok

Godkendelse af svar
Fra : The_Djay

Dato : 28-12-03 12:43

Tak for svaret technet.