/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer i XP pro
Fra : heseda
Vist : 561 gange
150 point
Dato : 27-12-03 14:59

Efter jeg har fået installeret XP pro på min PC, kan jeg IKKE anvende "Tools" funktionen hvor jeg kan se mængden i min blækpatroner ?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 27-12-03 15:00

Du skal installer drivern til printern har du gjort det?

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 27-12-03 15:03

dr0zie: Ja, jeg kan godt printe ud, man bare ikke bruge funtionen til af se standen af blæk i mine blækpatroner?

Kommentar
Fra : The_Djay

Dato : 27-12-03 15:36

Hej heseda
Prøv at se om du ikke kan finde den xp driver på www.Download.com til den printer du har så skulle problemet være løst!
Med Venlig Hilsen The_Djay

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-12-03 15:41

Det er ikke driveren, men et program der skal installeres fra din Printer CD.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 27-12-03 15:47

Jeg har fået tilsendt eb CD (Windows XP (USB only))fra HP med hp officejet g series, men kan ikke finde programmet med værktøj?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-12-03 17:59

Prøv så at åbne denne comp. og klik på drevet hvor cdèn er, og se om der ikke er mere end en driver, det tror jeg bestemt.
Ellers gå til start/alle programmer/HP et eller andet
Åben de muligheder i : HP et eller andet, og se om der ikke er en guide eller indstilling du ikke har slået til (man kan normalt vælge om man vil nulstille sin patron, når den er ny)
Men endvidere er det ikke altid korrekt når printere siger nu er der 10% tilbage, så hvis du vil være sikker har du en ny patron klar, hvis du løber tør.
Du skal nulstille måleren straks efter, at du har installeret en ny blækbeholder. Advarslen vises ikke korrekt, hvis du nulstiller blækmåleren, når blækbeholderen allerede er taget i brug.
Her er hvordan en Canon fortæller, dt er ikke nødvendigvis på samme måde ved din:
1. Klik på knappen Indstillinger for advarsel om lav blækstand under fanen Vedligeholdelse.
Der vises en dialogoboks.

2. Marker afkrydsningsfeltet Vis advarsel ved lav blækstand.

3. Kontroller, at printeren er tændt, og klik på Send.
Herefter vises advarslen, når printeren er ved at løbe tør for blæk.

Brugere, som ikke har opnået adgangstilladelse til printerstyring, kan ikke ændre indstillingen Indstillinger for advarsel om lav blækstand. Det samme gælder, når skærmbilledet til opsætning åbnes fra et program.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-04 15:28

Da spørgsmålet er ved at blive gammelt, og der ikke ser ud til at flere ser det (så skal du forhøje point, for at det igen kommer på top 25 listen), bedes du lukke det, ved at give point til den der kom svaret nærmest.
Du giver point ved at klikke på accepter som står til højre for kommentar.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 11-01-04 17:45

OK det prøver jeg.
Jeg har prøvet at afinstallerer den tilsendte CD og igen installerer den. Nu kan jeg se værktøjet, men problemet er bare at næste gang jeg starter Windows op - så kan jeg ikke komme i kontakt med printeren igen (HP printer disconeted) ??? - hvad gør jeg så

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-04 18:16

Er det en delt printer på et netværk?
Printeren skal selvfølgelig være tændt, for at windows kan se den, og komme i kontakt med den.
I start printere og faxenheder, skulle den gerne stå, (også selv om den ikke er tilsluttet)hvis ikke så tryk tilføj printer, osv., men hvis den er der så prøv at højreklikke på dens ikon, og se hvilke muligheder der er. Hvis der er andre printere du ikke bruger eller du har installeret den flere gange (2), skal de bare fjernes.
Ligeledes skal den optræde i Word (eller et andet skriveprog.), hvor du i filer klikker på udskriv.
Den er vel tilsluttet på en brugbar USB stik, eller kan det være USB driveren der driller.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 11-01-04 18:55

Nej ingen delt printer på netværk, og printeren er tændt. den findes i Word og andre programmer - og jeg har prøvet at skifte til andre USB stik.
Under printer og fax insstillinger stå at den er KLAR. Når jeg så prøver at udskrive kommer meldingen (fejl i udskrift - se fejlfindning i jobkø)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-04 20:50

Min printer viser også klar, selvom den ikke er tilsluttet, så sørg for at usb-stikkene er godt i, og start Win op medens den er tilsluttet.
Hvis du dobbeltklikker på ikonet af HP, skal du slette event. printeropgaver, (jobkø).
Hvis du højreklikker på ikonet, og trykker benyt som standardprinter (hvis den allerede er det er der vinget af på ikonet)
Hvis du højreklikker på ikonet, og trykker egenskaber, og trykker udskriftinstillinger, så skal de være rigtige (stående, første side), og under avanceret skal papirstørrelsen være A4.
For hvis det er en engelsk udgave af programmet, kan ovennævnte være stillet anderledes.
Hvis du højreklikker på ikonet, og trykker egenskaber, kan du også se fanebladet porte, prøv at kontrollere hvilken port den er sat til, det skal jo være en USB-port.
Endvidere kan du i start, kontrolpanel, system, hardware, enhedshåndtering, se om der er noget galt med printer, her kan du højreklikke og sige fjern. Bare rolig, Windows fjerner ikke driveren helt, så hvis du sætter printeren til igen, skulle windows gerne komme og sige at den har fundet ny hardware, og om du vil installere den. Tit løser det problemet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 12-01-04 15:45

Palle Hansen - du er en ihærdig mand
Nu har jeg arbejdet en del med sagen. Har afinstalleret XP og installeret Win98 - herefter OK. Jeg har så igen prøvet at geninstallerer XP, men der er problemer igen - og dog. der findes 4 indgange (USB) porte på min PC - 2 (bagpå) og 2 (foran). Når jeg så tilslutter min printer (foran) så installeres min printer OK. Det "sgu" da mærkeligt at den ikke kan tilsluttes bagpå ved XP - når den kan på Win98 ???, det er da også bedre at printeren er tilsluttet bagpå (kabler -ledninger osv)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-01-04 17:36

Ja du er da hvis også ihærdig, med al den installation, og så er du enda ikke færdig, før du har installeret div. programmer, og opdate.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 16-02-04 09:43

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 16-02-04 15:33

Ja du har ret
Tak for svaret pallebhansen.