/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
alm. gips plader eller vådrumsgipsplader~
Fra : Odense
Vist : 4243 gange
50 point
Dato : 27-12-03 12:56

lige et par "gips" spørgsmål!

1) Skal man også bruge vådrumsgips til loft i bad/wc !?
2) Hvis man har en overdækket "balkong" som er overdækket 100% for regn fra oven (der er rigtig tag, men dog ikke vinduer) skal man så bruge vådrumsgips hvis man vil have hvide lofte der !?
3) Det samme gælder en garage uder huset, som jeg også ønsker hvide "gipsloft", skal man også bruge vådrumsgips der, eller er alm. ok !?

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 60 point
Dato : 27-12-03 13:23

Her et par svar:
ad 1. Nej som lofter bruger man normal alm. gips.
ad 2. På en overdækket terasse, hvis pladerne ikke får vand, brug almindelig.
ad 3. I garager, anvender man normal alm. gips.

Vådrumsgips skal anvendes hvor der ifølge SBI er tale om vådrumszoner. Der er ikke krav andre steder. Og så er de forøvrigt vanskelig at arbejde med, i sammenligning med almindelig gips. Her lige et link, hvor du kan læse alt om gips:
http://www.danogips.dk/
MVH
JMS

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 27-12-03 14:05

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 14:08

Selv tak.
Godt nytår

mvh
jms