/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dvd brænder
Fra : jjn31
Vist : 338 gange
100 point
Dato : 27-12-03 12:21

Hej

Jeg er en ud af mange der har fået en dvd-brænder i juhulegave. (LG4040b)
Mit problem er at når jeg vil lave en kopi af en cd, med nero 5 express
lægger den bare en imagefil ud på skrivebordet og skriver brændingen er udføret korrekt
Og Nero kalder også brænderen en "image recorder"
Hvordan får jeg den til at brænde på cden istedet for på mit skrivebord?

Jesper

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-12-03 12:27

du går op hvor der står recorder (optager) og der vælger duchoose recorder ( vælg brænder , optager)
nu vælger du din brænder
du kan vælge mellem harddisk og din brænder

____________________________-

og her er en link til dig som du bør gennem tygge for det handler om alt mellem himmel og jord indenfor dvd
http://www.dvdrhelp.com

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 27-12-03 12:31

Jeg er ikke helt med....er det i nero?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-12-03 12:51

jep det er i nero

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 27-12-03 12:53

der kan jeg slet ikke finde noget af det du skriver.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-12-03 12:55

her på nero.com kan du se en guide hvordan du skal gøre
http://www.nero.com/en/631939469946227.html

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-12-03 12:57

er det en dansk version eller engelsk version af nero brænderprogram ??
og er det nero express der starter op du starter nero ??

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 27-12-03 13:00

dansk version, og det er nero express der starter op

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-12-03 13:04

okey se det var noget andet
når nero express er startet op så står der oppe i højre hjørne i en kasse i den hvor der står image recorder ( billed )
hvilken brænder du kan vælge og der kan du skifte

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 27-12-03 13:08

jeps og der er 3 at vælge imellem.
Det er alle tre image recorder.
Som til afternavn hedder (DDCD-R/RW)
(DVD)
(CD-R/RW)

Har prøvet alle tre og den vil lave imagefil på skrivebordet ved dem alle.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-12-03 13:19

okey og det vil så sige at nero ikke kender din dvd brænder men det burde den for nero tjekker fra bios
du kan prøve at tjekke din bios og der hvor der står cdrom eller dvd sætter du til auto

altså en driver eller der er et udråbs tegn i enhedshåndtering
hvilken windows køre du ? 98 / xp / ?

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 110 point
Dato : 27-12-03 13:22

det du også kan prøve er at få nero opdateret til version 6
se her
http://upgrade.nero6.com/en/index.php

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 27-12-03 13:24

Hejsa
Jeg bruger nero express 6.0, så jeg ved ikke om de har samme funktioner, men du kan få guiden til nero 6.0
Du starter nero express, hvor ude til venstre lige ved siden af ikonerne er en gul pil når musen kører over den. Tryk der.
Nu popper der en anden menu op. Vælg Programmer: Nede for neden finder du Nero Recode: tryk der.
Find din film du vil brænde, hvorefter audio spor skal afkryses. Herefter brænd:

Agent2002

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-12-03 13:30

Hej Jesper

Jeg har den samme brænder som dig og jeg benytter også Nero.

Hvis du følger technets anvisning kommer det til at virke, men du skal huske at opdatere din version af Nero. Ellers kan softwaren ikke kende drevet, da det er rimeligt nyt.
Herefter vil der stå: HL-DT-ST DVDRAM GSA4040B atapi.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-12-03 13:42

jesper > jeg skal ud af huset nu men jeg håber du får styr på det
men lige et lille råd med på vejen

da du er ny på dette område synes jeg at du skal lige overveje at investere i dette hæfte
http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_artikel.asp?ArticleID=18

srhansen > jeg tror du kan du hjælpe ham vidre

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 27-12-03 14:02

Jeg skal lige ud og suse.
Vil prøve at opdaterer når jeg kommer hjem og så håbe på at det hjælper.
Vender tilbage meget snart....

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 27-12-03 15:23

Så er der opdateret, og det virker.
Tusind tak for hjælpen også til dig srhansen.
Og fortsat god bagjul og weekend.

Vh Jesper

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-12-03 15:34

Velbekomme!! og tillykke med din superbrænder. Den er ganske enkelt en perle syntes jeg

mvh srhansen